Sijainti... niin. Mä en sano siihen mitään, koska pystyn loogisesti järkeistämään kummatkin vaihtoehdot, joten mulle on sama
Ymmärrän PotCin liittämisen osastoon jonka nimi on "Age of Sails", mut en millään Jane Austinia. En ole jälkimmäiseen perehtynyt valtavasti, mutta noin pääpiirteissään tiedän suunnilleen ehkä mistä on kyse. Aikakausi kyllä joo, mutta jos osaston nimi on toi AoS niin ... no joo, istuuhan se tietysti aikakauden perusteella mutta äh, kun ei kai niillä oo mitään tekemistä merenkäynnin kanssa?
Miksi tuo jaottelu suppeaan ja laajaan menee juuri tuosta kohdasta? Miksei suppea olisi noi kolme plus PotC ja laajaan sitten Austen mukaan? PotC on kai oikeutettu tuohon ryhmään jos Temerairekin on, kun molemmissa on (käsittääkseni) fantasiaelementtejä?
Nimikin on mulle tosiaan suhteellisen yhdentekevä. Mieluummin näkisin sen suomennettuna, tuo "Purjelaivojen aikakausi" on minusta aika neutraali, vaikka sisäinen hirnujani innostuisi kuitenkin enemmän Pullistuvista purjeista
mut emmä vänkää vastaan myöskään AoS:ille, koska jos se on vakiintunut termi niin sit se on vakiintunut termi. Sen voi suomentaa osaston descriptissä ja samalla listata fandomit, jotka se on syönyt. Joo.
Äänestin jo suppeampaa, mut en pane pahakseni, jos PotCin nakkaa sinne mukaan. Austenia en laittaisi.