Kirjoittaja Aihe: Off-topic  (Luettu 171960 kertaa)

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic
« Vastaus #810 : 04-01-2011, 00:21:45 »
Enkä usko, että pääsen kirjoittamisesta ikinä oikeasti eroon enää - se on kuin oksentamista tai sairautta.
Joo! Niinku joku syndrooma!

En usko, että voisin lopettaa kirjoittamista. Olen ollut kerran vuoden kirjoittamatta paljon mitään, mutta se johtui siitä, että olin Japanissa, eikä mulla ollut omaa konetta. Yritin kyllä väkerrellä jotain käsin, mutta kun minä ei oikein osata silloin hyvä suomi, niin aika säälittäviä tekstipätkiä ne oli. :D
Ei kun Suomeen palattuakin meni muuten aikaa, ennen kuin pystyi kunnolla kirjoittamaan. Yritin kyllä heti varmaan jonkun kuukauden jälkeen, mutta se oli aluksi niin hankalaa, kun piti miettiä kaikkia tyhmiä verbi- ja sanantaivutuksia. Mut kyllä se sitten alkoi luistaa kun yritti vaan...

Virta vie veneen varmaan lähivuosina takaisin Nipponiin, niin hermoilen jo etukäteen sitä kielen unohtamista. Kirjoittaminen on kuitenkin niin tärkeää, enkä haluaisi tyytyä englantiin (saati japaniin) kirjoittamiskielenä kun olen vähän tällainen fennomaani. Ehkä jos löytäisi vaikka jonkun suomenkielisen juttukaverin tai jonkun...

Aika monet äidinkieleltään englanninkieliset kirjailijathan asuu ja kirjoittaa ulkomailta. En tajua miten niiden äidinkieli pysyy niin hyvässä kunnossa, että ne kykenee. Mullakin on yksi kaveri, jonka äidinkieli on englanti, mutta on asunut vieraskielisessä ympäristössä yläasteikäisestä saakka, eikä hänen englannissaan kuulu mitään outoa aksenttia tai kieliopissa ole mitään sen kummempia omituisuuksia. Ja hänen kotikielensä ei siis milloinkaan ole ollut englanti, eikä hän ole missään säännöllisessä kosketuksessa kielen kanssa.
Ehkä suomi on vaan niin vaikeaa (mulle).

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #811 : 08-01-2011, 15:30:16 »
Pakko todeta, että maailma on todellakin pieni.  :D

Viime päivät olisivat saattaneet olla kurjiakin, kun flunssan kourissa olen täällä kärvistellyt. Mutta vanhojen muisteleminen erään tietyn henkilön kanssa on auttanut paljon. Ja sekin on ollut ihanaa, kun on voinut vain lojua sängyssä hyvällä omallatunnolla ja lukea/katsoa telkkarista Sherlock Holmesia.  :D


zilah

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic
« Vastaus #812 : 10-01-2011, 20:35:47 »
Hain tänään töitä numerotiedustelusta :D Ties vaikka tärppäisi, oon ollut joskus kesätöissä puhelinmyyjänä, niin ehkä siitä saisi lisäpisteitä (ja muita hakijoita ei olis paljoa).

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #813 : 11-01-2011, 20:31:54 »
Lavande, vau! Mä hain töitä poliisilaitokselta :P Numerotiedusteluki vois kyllä olla kiva... oliskohan niillä Oulussa toimipisteitä :D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 185
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Off-topic
« Vastaus #814 : 11-01-2011, 21:48:38 »
Ahistaa lukee ku ihmiset hakee jo töitä ja itellä ei oo mitään harmainta haisua mistä ja miten hakis kesätöitä...

Mitenköhän tuun reagoimaan, jos täs keväällä painutaan kullan kanssa Vaasaan ja käydään meiän uuden kaverin kanssa karaokessa. Sinne kun tuppaa samaan aikaan ilmaantumaan Liimataisen Janikin... Voi sitä inner fangirl scream... Ja ko. jätkä kerto et Jani oli ottanu ja pussanu sitä kerran biisin jälkeen. Tää heppuhei on ihan seko!

Ai miten niin väsyny? Näkyykse?

Poissa Mirage

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 10
Vs: Off-topic
« Vastaus #815 : 11-01-2011, 22:22:35 »
Ahistava, kamala, hermostuttava työnhaku. Hyi.

Mä haen Maatalouden tutkimuskeskukseen, yhteen maatalousmuseoon ja eräälle koulutilalle nyt ainakin. Jälemmäinen ois siitä mieluinen, että ois ihan kiva touhuta kesä vaikkapa nyt sitten navetossa. Hermostuttavaa koittaa etsiä jotain järkeviä alansa hommia kun lomitus ei oikein kiinnostais. Ja kun pitäis saada vakituinenkin paikka, et voisin jatkaa opiskelua AMK:ssa sen ohella. Meh. Alan olla liian vanha tähän työttömänä opiskelijana kituutteluun, varsinkin kun perhettäkin ois kiva alkaa perustella tässä lähivuosina.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic
« Vastaus #816 : 11-01-2011, 23:51:35 »
Beelsebutt, no kyllä poliisilaitos taitaa voittaa kuus-nolla numerotiedustelun :D
Olisin kyllä niin kiitollinen jos saisin töitä. Jos kävisin töissä oikein ahkeraan kevään niin vois jopa lomaillakin kesällä. Viime kesänä olin kahdessa työssä, ja vuoroja oli väliin molemmista samana päivänä niin olis kiva vaikka nähdä aurinkokin tänä vuonna.

Työnhaku on kyllä aika kamalaa :(
En tajuu kun joillakin on kesätöitä ja osa-aikajuttuja koko ajan vaikka kuinka paljon, ja niin paljon suhteita, että tuntuu että ne arpoo mihin mennä seuraavaksi.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #817 : 17-01-2011, 22:21:10 »
Voi hiton hiton hitto! Kirjojen lainaaminen suositusten perusteella voi olla oikeasti vaarallista. Se voi aiheuttaa addiktiota.

Sulo perhana sai narrattua minut Patrick O'Brianin kirjoittaman merihistoriallisen seikkailusarjan pariin ja arvatkaapa vaan jäinkö koukkuun? Ja pääpari... voi herranen aika! Arvatkaapa vaan, kuka alkaa kynäillä Jack Aubrey/ Stephen Maturin-slashia heti kun on lukenut niin pitkälle, että on edes säälliset tiedot canonista. *Huokaus*

Ja samaten mielikuvitukseni laukkaa jo täydellä teholla, miettien millaisia upeita manipulaatioita tästä parista saisi. Apua!  :D




zilah



Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic
« Vastaus #818 : 22-01-2011, 21:54:15 »
Pelaako joku Simsiä? Kohta tulee The Sims Medieval! Jipii! En tiedä sitten kuinka hyvä se on, mutta keskiaikateema ainakin kuulostaa lupaavalta.
Muutenkin teemasimsit olisi niin hieno idea (ei siis mitkään lisäosat). Esim. TSH-Sims! Luo oma örkkisi ja sisusta sen luola!

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #819 : 14-02-2011, 14:10:48 »
Hyvää (tuhmaa) Valentinen päivää kaikille FiFin asukkaille!  :D



zilah
« Viimeksi muokattu: 14-02-2011, 15:21:46 kirjoittanut Beelsebutt »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #820 : 14-02-2011, 15:22:27 »
Ihanaa ystipäivää tosiaankin!


Ja huh, zilah, mikä kuva! ;D




// Mä fiksasin sen linkin että osoittaa suoraan siihen kuvaviestiin, toivottavasti on ok :E
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #821 : 26-02-2011, 12:13:52 »
Fl00dausta.


Hahaa, kerrankin näin päin että mainostan FiFissä finijuttuja :D

Elikä onhan kaikki Finissäkin vaikuttavat huomanneet LW9-haasteen? On vielä maanantaihin asti aikaa ilmottautua mukaan! :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Storithiana

  • Brittiteenlitkijä
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 60
    • Give me a sign, I wanna believe
Vs: Off-topic
« Vastaus #822 : 09-03-2011, 12:08:07 »
Fl00dausta.


Hahaa, kerrankin näin päin että mainostan FiFissä finijuttuja :D

Elikä onhan kaikki Finissäkin vaikuttavat huomanneet LW9-haasteen? On vielä maanantaihin asti aikaa ilmottautua mukaan! :)
Ääääh, mun piti ilmouttautua, mutta unohdin ihan kokonaan koko jutun loman aikana : D Noh, ehkä mä joku toinen kerta muistan.
My heart is yours to fill or burst,
to break or bury,
or wear as jewellery,
which ever you prefer


ex-humph

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #823 : 09-03-2011, 12:55:07 »
^ Edellisten LW-haasteiden perusteella uskaltaisin sanoa miltei varmaksi, että tulee vielä bonuskierros. Kandee siis seurata topikkia :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #824 : 21-04-2011, 21:13:08 »
Hyvää pääsiäistä FiFin väelle!  :D En ehdi tehdä hienoa linkkiä, mutta tuon takaa löytyy minun lahjani teille.

http://fifi.arkku.net/index.php?topic=541.0


zilah