No onhan siinä sekin, että jos kaikki luukut ovat yhteisluukkuja, niin välttämättä jokaiselle päivälle ei löydy mitään sisältöä. Varaamalla luukkuja mahdollistetaan jonkilainen vastuun varaaminen henkilölle/henkilöille tietylle päivälle, jolloin kalunterin periaate pääsee kukoistamaan kunnolla. MItä kivaa olisi, jos tulee kymmenen tekstiä/kuvaa 3.12. mut sitten ei mitään muuta ennen aattoa?
Just samaa ajattelin.
Se voi jollekin syrjään jääneelle kirjoittajalle olla iso paikka, kun kerrankin saa juttunsa luettavaksi. Eihän täällä mitään isoja areenoita missään tapauksessa tavoita, että tuskin siitä mitään varsinaista framille pääsyä tulee. Onpahan vain tilaisuus saada ehkä kommentti kirjoitukselleen. Sellaiselle joka ei niitä yleensä koskaan saa, se voi olla iso juttu ja kannustaa jatkamaan harrastusta.
Lukijana en itse pidä mistään tolkuttomista massaesiintymisistä, koska mulla ei kuitenkaan ole aikaa lukea vaikkapa kymmentä, tai edes viittäkään juttua samana päivänä, eli mulla jäisi luukut lukematta ja kiinnostus niiden lukemiseen lopahtaisi samaa kyytiä. Tavallaan koko kalunterin tarkoitus menisi hukkaan, kun enää ei olisi mitään mitä odottaa innolla. Jokainenhan voi joka tapauksessa muutenkin kirjoittaa fifiin niin paljon tekstejä kuin sielu sietää. Voidaanhan niistä koostaa johonkin vaikka erillinen jouluficci-topic, jos siltä tuntuu, tai perustaa jouluhaaste ja niin edelleen.
Luultavasti yhteisluukkujen runsastuminen veisi myös kirjoittajat ja kalunteri hiipuisi pois. Nytkään ei ilmoittautujista ole suoranaista runsaudenpulaa, eli osa päivistä jäisi loppujen lopuksi täyttämättä. Jos tähän olisi niin kova tunku, että osa kirjoittajista uhkaisi jäädä kokonaan ulkopuolelle, ehdottaisin vaikkapa ilta- ja aamuluukkua erikseen niin, että jokainen pääsisi täyttämään kalunteria.
Edelleenkään en pidä ajatuksesta, että hiljaiset ja huomaamattomat poljetaan suohon, olkoon kyse sitten mistä tahansa, vaikka siitä framille pääsystä. Jokainen ansaitsee sellaisenkin hetken, jos sitä kaipaa. Kukaan ei edes huomaisi jonkun tuntemattoman nickin pikkuficciä "huutoäänestyksen" keskeltä Lizin, zilahin, Bbuttiksen ja Celen takaa ja niin se tuntematon kirjoittelija painuisi jälleen nuolemaan haavojaan, kun jokaista muuta tuotosta ylistettäisiin maasta taivaaseen ja hänen tekstinsä lukijamäärä olisi 2 ja kommentit 0 (Tämä siis kärjistäen, koska eihän täällä nyt kukaan millään hirmu-lukijamäärillä juhli LOL). Viime kalunterissakin silti oli muistaakseni luukku(ja), joihin kirjoittajan piti pyytää itse kommenttia.