^ Hitto mä nauran täällä ääneen tolle Lizin viestille
//Ennen jaksoi lukea paljon paremmin kaikkea. Nykyään ei jaksa. Nykyään ei jaksa mitään. On vaan niin nirso. No oli sitä ennenkin.
Voi aamen. Mä olen aina ollut nirso, mutta aikoinaan sitä edes jaksoi penkoa. Monia ficcejä tuli myös lueskeltua ihan vaan uteliaisuudestakin, mutta nykyään ei jaksa kiinnostaa senkään vertaa.
Oma nirsous on kyllä siinä mielessä helpottunut nykyisen internet-kulttuurin myötä, että vilkuilen uusia fandomeita avoimemmin mielin kuin aiemmin. Toisaalta mulla on myös huomattavasti enemmän aikaa vaikkapa sarjojen kanssa puljaamiseen, kun ei ole samalla tavalla tarvetta jonkin oikean elämän viettämiseen kuin nuorempana
Harva juttu sitten kuitenkaan kauheasti jaksaa kiinnostaa pidemmällä tähtäimellä, esimerkiksi just SPN tuli vahdattua kauhealla kiireellä ja ficcejä luin sekä kirjoitin ihan maanisessa huumassa. Ja sitten se into vaan lopahti ihan yhtäkkiä kuin leikkaamalla, naps vaan, ei kiinnostanut koko fandom enää millään tavalla niinku yhtään. Jotain pari satunnaista ficciä on tullut Finistä luettua sen jälkeen, mutta ne voi varmaan laskea yhden käden sormilla, enkkupuoleen en ole jaksanut edes koskea.
Nyt vähän kismittää, että pahuksen Kuroshitsujin kanssa on käymässä samoin. Asiaan tietysti vaikuttaa se, ettei mun lempihahmoja ole näkynyt mangassa nyt johonkin 30:een chapteriin, alkaa väkisinkin puuduttaa, vaikka toisaalta ficcaaminen siitä fandomista on musta edelleen ihan kivaa. En tiedä mikä hitto siinäkin oikein on, ettei sen sarjan keskeisimmät hahmot vaan kiinnosta niinku yhtään
Mitä enemmän olen niitä nyt mangassa joutunut seuraamaan, sitä suuremmaksi se kiinnostuksen puute vaan kasvaa, ne on alkanut jo suorastaan ärsyttääkin.
HP on kyllä siinä mielessä pitänyt pintansa, että vaikka monista jutuista sen suhteen aina jurnutankin, sen maailman kanssa on kiva operoida niin kirjoittajana kuin lukijanakin. Tosin ongelmaksi on muodostunut se, että haluaisin laiskana lukea vaan lempipareja, muu ei kauheasti kiinnosta, eikä niitä mieluisia ficcejäkään jaksa oikein etsiä.