Mä en vaan jostain syystä kestä tyylipuhdasta fluffia. Monet osaa kyllä kirjoittaa musta ihan miellyttävää söpöilyä, mutta aivan yli äyräiden ei saa touhu mennä, tai mua alkaa oksettaa. Ja mulle se liian raja tulee monesti aika nopeasti vastaan En tiedä miksi, koska olen IRL niin helvetin jäätävä mussuttaja, että ihan hävettää. Niin hyvää kirjoittajaa ei varmaan olekaan, että kestäisin oikeasti totaalisen pumpulinpinkkiä meininkiä...
Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että oikeastaan mitä tahansa voi kirjoittaa mille tahansa hahmolle, kunhan puitteet on sopivat.
Aiheesta viidenteen - onko kukaan ajattelut ottaa tänä vuonna osaa nanowrimoon? Jos kyllä, niin onko vielä mitään ideoita vai aloitatteko ihan puhtaalta pöydältä? Jos ei, niin miksi?
Olen itse nanoilusta tykännyt, mutta viime vuonna jäi väliin muiden kiireiden vuoksi. Nyt olisi suunnitelmissa taas koettaa onneaan romaanimittaisen tekstin kanssa ja nyt ajattelin kirjoittaa nanon puitteissa pitkän ficin. Mulla on aina ollut ficeissä julkaisukynnys paljon alempana kuin originaalissa, ja nykyään olen kyllä jo oikeastaan lopettanut originaalin kirjoittamisen. Saan ficcaamisesta sata kertaa enemmän irti. Ne originaali-nanot on jääneet tuonne koneen kansioihin homehtumaan, sekä valmis että keskeneräiset, mutta toivon nyt ficcaamisen inspaavan mua kirjoittamaan stoorin valmiiksi ja sitten joulu-tammikuun aikana muokkailevani sen julkaisukuntoon.