Mä en äänestänyt, koska en oikeasti osaa sanoa tähän pakollisuuteen, olisiko se hyvä asia vai ei. Ymmärrän sen hyvin, jos joku on saanut niin ikäviä kommentteja, että ne alkavat jo vaikuttaa julkaisemisintoon, että silloin laittaa alkuun mielellään sen, minkälaista palautetta toivoisi ja minkälaista ei. Eli en tiedä tuosta pakollisuudesta, ehkä vapaaehtoisuus olisi parempi juttu?
Itse olen päässyt kommenteissa melko helpolla, ei ole osunut kohdalle sellaista arvostelijaa, joka olisi lytännyt ihan täysin. Sen vuoksi kaikenlaiset kommentit ovat olleet tähän mennessä tervetulleita. Jos itse lähtisin rajoittamaan jonkinlaista kommentointia omiin ficceihini, se olisi luultavasti asiattomat kommentit tyyliin "tää on ihan paska" tai homokammoisten "Yäk, hyi!" -kommentit. Yksi juttu on tietysti se, että jos kommentoija ei yhtään tykkää kirjoittajan tyylistä ja sanoo sen, niin siinä ei minusta ole järkeä, koska jokaisella on se tyyli mikä on, ja sitä on paha muuttaa, itse en ainakaan osaisi. Eikä omaa tyyliään minun mielestä edes kannata muuttaa, jos joku ei tykkää, koska joku toinen varmasti tykkääkin!