Kirjahylly kerää muuten uskomattoman määrän pölyä! Etenkin jos sen siivoaa kunnolla vain noin kerran vuodessa, jos samassa huoneessa myös ompelee ja jos asunnossa on koira. Ja kun kerran vetää kaikki kirjat alas hyllystä, ei niitä meinaa saada enää takaisin. Lisäksi minulla on näköjään paljon sellaisia kirjoja, jotka ei sovi luontevasti mihinkään hyllyistä - minne laitan esimerkiksi kokoelmateokset, runokirjat, lastenkirjat, sarjakuvat tai ne tietokirjat, jotka eivät ole oikein historiaa tai luonnontiedettä?
Ja nyt kirjahyllyjen jälkeen pitäisi käydä kaappien kimppuun. Ongelmana on, että olen tosi huono heittämään tavaraa pois - ennen asunnon luona oli kierrätyspiste, minne saattoi viedä vanhaa tavaraa ja mistä sai ilmaiseksi ottaa sinne vietyä tavaraa. Silloin oli helppo luopua vanhoista tavaroista siinä uskossa, että joku vielä käyttää niitä. Mutta nyt kun pitäisi vaan joko löytää joku, jolle tavaran voi lahjoittaa tai heittää tavara roskiin, en pääse eroon tarpeettomista tavaroista. Ja lisäksi kämppikseni ostaa sinnikkäästi meille rättejä ja lattialuuttuja, joten vanhoista vaatteista repimäni lumput eivät enää kelpaa siivouskäyttöönkään. Lisäksi larppaaminen on siitä kamala harrastus, että kaikenlaista tulee keränneeksi kaappeihin siinä uskossa, että kyllä tätä vielä joskus tarvitsee... Mulla on liian vähän kaappitilaa! Ja minä inhoan siivoamista!