Kyllä sitä taasen pitää ihmetellä suomalaista aasiakaskulttuuria. Suurin osa on onneksi niitä joilla on käytöstavat hallussa, mutta sitten se osa joilla ei... se kirjo on valitettavan laaja. Eräässä paikassa asiakas kimpaantui siitä, kun maitokannu oli tyhjä. Ei vaivautunut pyytämään tai edes käskemään sen täyttöä vaan otti kannun ja heitti sen minua kohti... Onneksi ehdin väistää. Sitten ne vähemmän kauniit nimitykset, joita asiakkaat väliin keksivät. Minua on haistateltu, huoriteltu ja haukuttu varkaaksi. Sen verran kovanahkaiseksi olen käynyt, että haistattelevalle asiakkaalle totean kylmänviileästi että kiitos samoin sinulle. Nyt sitten viimeisimpänä ne, jotka käyvät käsiksi. Onnekseni olen itse tältä säästynyt, mutta eräänäkin yönä huumeissa oleva asiakas vetäisi vuoropäällikköä lättyyn. Onneksi sentään kyseinen vp on raavas mies, ja tämä aasiakas pieni ja hintelä, ja sekaisin kuin ellun kana. Suurempaa vahinkoa ei siis päässyt tapahtumaan.
Tämän kaiken jälkeen silti tuntui pahalta erään toisen työkaverin puolesta, jolle asiakas haistatti p*askat. Tyttö oli nuori ja itkuhan siinä häneltä pääsi.
Joskus kyllä tuntuu, että asiakaspalvelija olisi ansainnut vaarallisen työn lisää...
zilah