Paquette, olet siinä mielessä oikeassa, että meillä on noista tyypeistä ollut paljon höpöttelyä keskenään ihan erikseen ja sen inspiraation tuloksena on sitten täälläkin yhtä ja toista. Minähän en ole mikään jääkiekkoihminen ollut milloinkaan, mutta
Liz on pitänyt huolen sivistyksestäni sen asian suhteen, vaikka edelleen sanon välillä kiekkoa palloksi ja sekoitan iloisesti asioita keskenään.
Olen kyllä omalta osaltani koettanut aina avata ajatuksia tekstin taustalla, vaikka minulla ne usein liittyvät somestalkkaus-hupiin. (En siis oikeasti ole muuten mikään somestalkkaaja, mutta aloin seurata, mitä nuo oikein puuhaavat, kun sieltä näkee kaikenlaista rivien välistä.) Tunnustan, että tiedostan näiden juttujen liittyvän vahvasti aiheisiin, jotka eivät varmaan suurta yleisöä kiinnosta, mutta siltä varalta, jos niistä olisi iloa jollekulle muullekin kuin meille, olen pistänyt niitä tänne esillekin.
Sanon tämän ihan siksi, että jos näiden meidän hassuttelujen olisi tarkoitus olla oikeasti inside-juttuja, ei niitä olisi laitettu julki ollenkaan.
Tarkoitus on, että muut saavat halutessaan liittyä mukaan. Ja meidän osuus ehkä korostuu siksikin, että täällä on ollut muuten aika hiljaista viime aikoina. Mutta ilman sitä tämä olisi kyllä jo lähes täysin hiljentynyt foorumi.
Peterin osalta minua on hämmästyttänyt se, miten paatoksella ihmiset halveksuvat häntä siitä, että hän petti ystävänsä, kun minusta on aivan selvää, ettei ainakaan Jamesilla ja Siriuksella ollut minkäänlaisia ystävyyden tunteita häntä kohtaan. Että siinäkin mielessä ylimielinen asenne kosahti omaan nilkkaan aika karulla tavalla.
Periaatteessahan tuo Kelmien kuvio menee näin aikuisen silmin niin, että James haali itselleen palvovan alaisporukan. Sirius oli ylhäisen perheen syrjitty ja kapinallinen poika, jonka uskollisuuden ja ystävyyden James periaatteessa osti tarjoamalla tälle kodin ja vaihtoehdon perheelle, jossa hän ei viihtynyt. Remus ja Peter olivat todella potentiaalisia koulukiusattuja, jotka saivat turvaa kiusaamiselta alistumalla suositun pojan hännystelijöiksi. Toki pojat olivat kiinteästi yhdessä toimiva porukka, mutta James oli se vallankäyttäjä, joka yllytti ja päätti muiden puolesta. Remus alistui, kun ei uskaltanut sanoa vastaan, vaikka oikeudentuntokin olisi sitä vaatinut, ja Peter puolestaan todennäköisesti ihaili Jamesin valtaa ja pyrki saamaan siitä osansa avoimella palvonnalla. Johon James vastasi alentuvalla kohtelulla, joka ei kyllä ollut aitoa ystävyyttä nähnytkään.