Mun mielestä se, että käyttäjät voisivat itse siirtää omia topicejaan, kuulostaa oikein hyvältä. Hassua, miten senkin toiminnon puuttumiseen on vaan niin tottunut, ettei mulle ainakaan ole tullut edes mieleen miettiä sen mahdollisuutta tavallisille käyttäjille. Mutta siis kannatan!
Myös törkeydet on sellainen asia johon pitäisi puuttua mutta käytöspuoli on aina vähän kinkkisempi juttu.
Niin on.
Tosin ainakaan tähän mennessä en ole täällä (muistaakseni) nähnyt sellaista käytöstä, johon pitäisi puuttua, toivottavasti siltä vältytään jatkossakin. Ja ainakin toistaiseksi tässä topicissa tehty käytös-valvonnan rajaus, eli suoraan yhtä käyttäjää pahasti parjaavat viestit sekä just esim. rasismi, vaikuttaisi minusta hyvältä ja suhteellisen väljältä. On tietysti ihan eri juttu sitten, että toimiiko tuo käytännössä... Sitä tietysti haluaisi kovasti luottaa ihmisten arvostelukykyyn, mutta ainahan sitä saa huomata, ettei asia ole ollenkaan niin yksinkertainen - varsinkin jotkut sopivaan käyttäytymiseen liittyvät jutut, jotka on aina vähän yksittäistapauksia. Noh, jännityksellä odotellaan sitten, mitä tuleman pitää ja miten ohjeistusta toteutetaan; siinähän sitä riittää analysoitavaa ja vahdattavaa peruskäyttäjillekin, että miten modet ohjeistustaan toteuttavat
// Tietysti mitä tarkempi ohjeistus, sen parempi. Tarkka check-list voisi jopa olla ihan kätevä; mitä vähemmän tulkinnanvaraa, sen vähemmän myös väärinkäsityksiä (vaikka eivätpä ne välttämättä niin hirveän vaarallisia ole). Luulen, että asiattoman käytöksen kohdalla se offailun bongaaminen ja rajoittaminen voi olla hyvinkin hankalaa sekä helposti modeille liikaa valtaa antavaa toimintaa, mutta kun täällä tuo ns. turhempikin jauhaminen on sallittua, niin kuvittelisin käytös-valvonnan tarpeen suhteellisen vähäiseksi.
// Ei vittu mitä mä taas oikein selitän