... ja Mallasta on moneksi.
Vaikka mua kovin häiritsee kirjoittaa nimimerkkini suurella alkukirjaimella, niin sen takaa kuitenkin löytyy tyttö, joka kulkee samalla nimellä myös netin ulkopuolella. Olen pyörinyt erinäisillä ficcifoorumeilla pian 10 vuotta, yleensä tavallisena rivikäyttäjänä. Kerran on tullut kokeiltua moderointia ja myöhemmin adminiutta Finin puolella, kunnes elämä vei mennessään ja luovuin suosiolla asemastani. Rehellisyyden nimissä kerrottakoon, että moderoinnin koin hauskaksi ja mukavaksi puuhaksi, kun taas adminius tuntui liian isolta puraisulta Finin kokoisella foorumilla.
Suurin osa ajastani kuluu ficcejä ahmien, ja sydäntä lähinnä on yhä vain Potterit. Luulisi vuosien jälkeen kyllästyksen jo tarttuvan, mutta ei niin ei; meikäläinen se vaan yhä jaksaa koluta HP-ficcejä sydän täynnä rakkautta ja silmät intoa kiiltäen. Originaalit on toinen, hieman uudempi ihastus, ja niiden parissa viihdynkin lähes yhtä paljon. Mulla ei ole sellaista fandomia tai aihetta mitä en missään nimessä voisi lukea, mutta myönnettäköön, ettei urheiluficit oikein sytytä mua edes ajatuksena. Mitään varsinaista estettä niiden lukemiselle ei kuitenkaan ole, ja ehkä mä vielä joskus tutustun ficcien muodossa urheilun jännittävään maailmaan paremmin.
Paras puoli moderoinnin kannalta mussa on se, että olen aina läsnä - ei musta pääse eroon kirveelläkään.
Elämäni on niin vakiintunutta nykyään, että roikun päivät ja yöt läpeensä netissä, eli tarpeen tullen mut tavoittaa kyllä helposti. Tykkään tästä foorumista ihan hulluna, ja jos olenkin pitänyt joskus taukoa ficcipiireistä, tänne takaisin tuleminen on aina tuntunut siltä kuin palaisi pitkästä aikaa kotiin. Ficcien ohella kulutan aikaani kyttäämällä kaikenlaisia keskusteluja, ja osallistun niihin mikäli vaan löytyy jotakin sanottavaa. Modeksi tahtoisin tästä perinteisimmästä syystä: haluan kantaa korteni kekoon, ja tehdä FiFin eteen jotakin hyvää. Multa löytyy siihen vaadittavaa aikaa, kärsivällisyyttä ja motivaatiota pilvin pimein.
Huonoina puolinani kerrottakoon tietynlainen ailahtelevaisuus ja huono muisti, joista kumpikaan ei kuitenkaan ole minkäänlainen uhka tai haaste moderoinnin kannalta.
Tässä varmaankin oli nyt ne oleellisimmat tarinoinnit meikästä. Kysymyksiä otetaan vastaan!