Ah, vankilat! Mun lemppari on Rautanaamio. Jätkä on muka ollut vuosikausia pilkkopimeässä ja kasvot rautanaamion alla, mutta kun se otetaan pois, niin aivan on rusoposkinen ja pehmeähipiäinen Leonardo DiCaprio, vähän vain hiukset kasvaneet yli. Ööh?
Tämä ei nyt liity vessoihin, mutta mua mietityttää yksi juttu (edelleen) lempielokuvastani Oopperan kummituksesta. Siinähän on se Phantomin luola, jossa on aivan järkyttävä määrä kynttilöitä (siinä mielessä realistista, että eihän siellä muuten olisi mitään valoa, toisin kuin ilmeisesti Christinen pukuhuoneessa, jossa ei tule pimeää vaikka kynttilät sammuvatkin). Mutta täytyy siellä luolassa kyllä olla aivan hemmetin hyvä ilmanvaihto, koska muutenhan ne kynttilät kuluttaisivat sieltä kaiken hapen. Tai sitten paljon ruukkukasveja. Joita siellä ei muuten ole. En mä vain kykene nauramatta kuvittelemaan Phantomia vaihtamaan rönsyliljalle multaa.
Oopperan kummitus on muutenkin oikea epäloogisuuksien aarreaitta. Christinen hiukset, kuka hemmetti muka vaivautuu laittamaan kuorotytölle sellaisen määrän kiharoita? Ja mistä sillä on sellaisia vaatteita, kun se edelleen on kuorotyttö? Ja miksi se tanssii balettia, kerta on kuorotyttö (yleensä tanssijat ja laulajat ovat oopperataloissa erikseen)? Ja mikä vitun surupuku se sellainen on olevinaan, jonka kaula-aukko on melkein napaan asti?