Mun mielikuva koko jutusta on juuri se, että tuohon suhtauduttiin jyrkän kieltävästi juuri siksi, että lisää sääntöjä ei haluta. Mä en ole sääntöfriikki, mutta mieluummin sitten luovutaan jostain nippelisäännöistä kuin siitä, että linkki voi johtaa vaikka K-18-insestiin varoittamatta. Sitä paitsi vaikka ikärajat olisi paikallaankin, säästää se ihmisten ja aikaa ja vaivaa, kun on edes jotain osviittaa siitä että mihin se linkki menee. Ihan yksinkertaista lukijan kunnioittamista ja palvelemista se on. Vastustus jyrkkeni potenssiin x, kun ne juuttui pelkästään siihen holhoukseen, vaikka se menee molempiin suuntiin, koska se osaa juuri houkuttelee. Ehkä ne onkin parempi jättää merkkaamatta.
Ihan sama onko alkutiedot kohdallaan, siis sen puolesta että onko linkissä ikäraja, koska se olisi kiva tietää jo ennen mahdollista klikkaamista. Perustelut alun perin vastaan oli enemmänkin tyyliä "Allekirjoitus näyttää tyhmältä jos siinä täytyy olla ikäraja. " Koko juttuun meni uskottavuus sillä hetkellä. Se on enemmänkin ihmisten mutu ja laatua "Kun mä en tykkää siitä, niin sitä ei saa muuttaa". Ehkä se on pätevää syy, että ei tykkää.
Mä en ihan kuitenkaan usko, että jos linkittäisin allekirjoituksessani alan sivuja, että se saisi siellä olla eli säännöissä ei lue, mutta käytännössä jotkut asiat varmasti on kuitenkin kiellettyjä. Tai toivon niin, koska niissähän ei edes estä se, että korkeamman ikärajan ficit ei itse foorumilla näy. Mä ajattelin ottaa asiaan henkilökohtaisen kannanoton sillä, että laitan ikärajallisen bannerin kunhan saan sen.
(Ja tämä ei ole painostusta LOL)
Hieman nurinkurista ajattelua ehkä myös, koska tunnustan että jos ihmisillä olisi allekirjoituksissaan ikärajoja, mä saattaisin jopa kiinnostua mutta nyt niistä linkeistä ei edes tiedä mikä johtaa ficciin ja mikä ficcilistaukseen.
Jos mä näkisin niissä ikärajoja, mä avaisin niitä ikärajallisia enemmän, koska ne todennäköisesti johtaisi suoraan johonkin ficciin. Mä en ikinä mene niihin linkkeihin, koska mua ei kiinnosta ihmisten ficcilistaukset. Tunnustan sen, en ikinä lue kenenkään listauksia, mutta jos pääsen suoraan ficciin, voin sen lukeakin. Laiska ihminen tahtoo päästä vähällä ja Finin kaltaisen paikan linkkipaljoudessa se palvelisi aika hemmetisti jos linkit olisi ihmisten allekirjoituksissakin informatiivisempia.
Tosin jos niillä ei ole päätarkoituksena kalastella lukijoita teksteilleen, niin ei se mua haittaa jos niillä ei ole ikärajaa tai mitään mikä vihjaa sisältöön, mutta sitten tuntuu toisaalta hölmöltä vaatia minnekään muuallekaan ikärajaa kun ei niihinkään tarvitse ja samaa perustelua voi siihenkin käyttää kuin allekirjoitukseen - lukijan vastuulla - vähät käyttäjän ja klikkaajan vaivoista ja viihtyvyydestä .
Ja vaikka ne onkin helpompi valvoa, niin se tuntuu ihan epäoikeudenmukaiselta kun siihenkin voi käyttää samaa perustelua.
//Mutta mä unohdin taas, että ei niitä vaadita missään muualla kuin Hormipulverissa. Ficcilistauksissakaan niitä ei ole pakko olla, joten ehkä se on ihan sama. Jos ei vaaditakaan säännöissä, se on silti ihan kiva käytäntö, että ne on ja aion noudattaa sitä itse.