Vihaisten ihmisten pitää saada lynkata joku. Kun joku menee finiläisten nimissä sanomaan jotain, niin tokihan on oikein että ne lynkataan, toisin sanoen bannataan. Hauskinta tässä on se, että mitä ne tekisi sitten jos mä nyt menisin sanomaan jotain finiläisten nimissä, kun en ole edes Finin jäsen?
Ikään kuin se estäisi mitään vai onko niillä luulo, että kaikki Vuotiksessa tietää ketkä on Finin jäseniä. Nythän niille jää vain se mahdollisuus, joka alun perinkin olisi ollut järkevintä eli sanoutua vaan itse irti siitä toiminnasta ja piste. Pääpointti tuntui olevan nimenomaan ihmisten rankaisu eikä se, että sanoudutaan irti. Vihaisena pitää siis saada tehdä vihaisia ratkaisuja, että yhteisön enemmistö on tyytyväinen, ei sillä niin väliä uhkaako tai loukkaako se ihmisten oikeuksia noin muuten tai että onko se edes oikeasti järkevää. Ja tietenkin on aina se kysymys, että milloin on finiläinen. Näitä helposti tunnistettavia käyttäjiäkö ei olisi bannattu Finistä muutoin kuin että mainitsivat Finin? Mä en ihan usko. Ne bannattiin, koska ne yhdistettiin Finiin ja oltaisiin bannattu, vaikkeivät olisi sanallakaan sanoneet mitään Finistä.
//Johtopäätös että jos nimimerkki yhdistetään finiläisyyteen, tulkitaan myös että edustaa Finiä mielipidettä sanoessaan jotain provosoivaa ja joutuu rankaisutoimenpiteisiin Finissä. Kun ei ole Finin jäsen, sellaista vaaraa ei ole ja voi sanoa samat asiat. Miten se palvelee Finiä ja finiläisiä? Samat asiat voi myös sanoa, jos kiertää sen tunnistettavuuden ja riehuu nimimerkillä, jota ei tunnisteta, koska vain tunnistettavat nimimerkit ja henkilöt voidaan tuomita bannattaviksi Finissä. Ja lisäksi vielä, jos nyt finiläiset vittuuntuneena Fifiin ja sen olemassaoloon, menee avautumaan Vuotikseen, että Fififi on perseestä, ne ei kaikesta päätellen edusta Finiä, vaikka ne tunnistettaisiin finiläisiksi ja niitä ei bannata tai ei sääntöjen mukaan pitäisi, koska ne ei sano mitään Finistä, joten ne ei voi edustaa Finiä, vaikka niiden nimimerkit tunnistettaisiin Finistä.
Mä silti epäilen, että ihmiset eivät olisi sinut edes sen kanssa, että joku finiläiseksi yhdistettävä ylipäätään tekee mitään tyhmää, joka voitaisiin yhdistää heihin. Mutta mitä hittoa? Fini niin kuin foorumit aina on täynnä erilaisia ihmisiä ja on ihan mahdotonta kontrolloida sitä, onko joku myös Finissä aikaansa viettävä hölmöilemässä jossain muualla. Vuotiksesta halutaan erikoistapaus, mutta rajoittuisiko se todella vain siihen että puhuu Finistä. Jos joku menee vielä myöhemminkin Vuotikseen ja joku Vuotiksen ylläpidosta tunnistaa porukkaa Finistä, ne menee ihan varmasti valittamaan siitä edelleen Finin ylläpidolle siitä huolimatta missä täsmällisessä muodossa joku siellä riehuu ja lopputulos on tämä sama.