Eikö ihmisellä ole joku oikeus lomaillakin? Haluaisin viettää rauhallisen talviloman ja kerrankin tehdä jotain kivaa, mutta armaat sukulaiset on ilmottaneet omillaan entisiin työpaikkoihini, että olen käytettävissä vaikka heti.
En ole! Mulla ei ollut kesälläkään lomaa ku kolme päivää, haluan joskus aikaa tehdä jotain muutakin kun opiskella tai työskennellä. Ei kukaan painosta serkkujani tai siskoani töihin, miksi mua?
Mulla oli sitä paitsi molemmissa paikoissa terveysongelmia, ensimmäisessä työasento ja taukojen puute tuntui sydämenpistoksina ja toisessa huono ilmanlaatu sai allergiat ihan uusiin afääreihin ja olen siitä huolimatta valmis menemään jälkimmäiseen uudelleen ensi vuonna kesäksi. Asia ei kuulu heille! Ihan turha syyllistää, että joo ei kannata valittaa, että elämä on kallista jos ei ole yhtään valmis näkemään vaivaa rahan eteen, kun en kuitenkaan turvaudu heihin taloudellisesti. Ainoan kerran, kun olen ollut toimettomana sitten 15-w oli nyt tammi-huhti kun olin työttömänä ja silloinkin tein paljon vapaaehtoistyötä ja teatteria.
Ja äh, eniten ärsyttää itseni, koska tuntien omaa itseäni luultavasti poden loppuloman huonoa omatuntoa siitä, etten soita takaisin tuonne ja mene kuudelta pakkaseen seisoskelemaan koko päiväksi ilman taukoja minimipalkalla.
#valivali