Voi kun näitä keskusteluja on aina veikeä lukea, hymy tulee väkisinkin huulille.
Olette ihania.
Kyllä meillekin käsi- ja taideteollisessa aikanaan opetettiin että lantionympärys mitataan leveimmästä kohtaa, osuipa se mihin kohtaa ihmisen alakroppaa hyvänsä.
En kyllä peppulisäystä ottaisi, vaikka mielelläni toivoisinkin itselleni muhkeampaa takapuolta ja hoikempaa vyötärönseutua kuin päinvastoin.
Minusta olisi nätti sellainen tiimalasimallinen kroppa, vaikka vähän muhkeampikin, mutta minkäs teet kun olet perinyt pienipyllyisen omenavartalon... Tosin kaikki isopeppuiset joita tunnen ovat sitä mieltä että ei se laaja takamus niin kiva ole, ja on vaikea löytää sopivia vaatteita, mutta kai se ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.
Fini-asiasta on kyllä pakko myöntää se, että minulle se "Fini-henki" muodostui eniten ihmisistä jotka siellä olivat silloin kun itsekin oli aktiivisimmillaan ficcaamassa, eli oikeastaan nyt suurin osa niistä ihmisistä on täällä. Finistä kuitenkin tykkään nimenomaan ficcifoorumina, vaikka en siellä kovin paljon ole keskusteluja ja muita juttuja enää seurannutkaan. Se kasvoi liian suureksi ollakseen enää samanlainen kotifoorumi kuin silloin idylliaikana, mutta ei minulla mitään sitä vastaankaan ole.
Sen sijaan minua ärsyttää yleisesti ottaen se, että kaikki menee pilalle ja hankalaksi kun väkeä tulee liikaa. Kaipa sen saa näin ketutuskeskustelussa sanoakin.
Tätä on nähty nyt vähän muillakin foorumeilla kuin kirjoitusaiheisilla, ja kaipa se on niin että kun foorumilaisia on liiaksi että oltaisiin sellainen "tuttu porukka", huono käytös alkaa ja on pakko asettaa sääntöjä ja rajoja että tilanne pysyy käsissä. Ehkä sellainen anonyymimpi olo saa sen aikaan, että ei ole väliä miten sitä käyttäytyy? Toisaalta, eihän sitä voi niinkään tehdä että sanottaisiin jossain vaiheessa että nytpä ei enää enempää ihmisiä tänne päästetäkään... Ja elämäntilanteet ja ihmiset muuttuvat, joten hyvähän se vain on kun ei junnata paikallaan vaan tilanteet elävät. Itse vain aina tahtoisin jumittua siihen missä on hyvä olla ja minkään ei tarvitsisi siitä muuttua.
Tykkään hirveästi nyt olla täällä Fifissä, ja nimenomaan kivan porukan ja yhteishengen takia.
Nyt kun aloin asiaa miettimään, niin ehkä se alamäki tavallaan alkoi Finissäkin siitä ajatuksesta että pitäisi mainostaa ja haalia uusia ihmisiä sinne ja laajentaa harrastusta. Miksi ihmeessä tarvitsisi. Kyllä ne kiinnostuneet tiensä löytävät mainostamattakin. Kell´onni on, se onnen kätkeköön -asenne ei tietysti kauhean kiltti ole, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, minusta on vain kiva että jotkut asiat pysyvät pienen porukan juttuina. Ja nimenomaan niin, että jos on asiasta kiinnostunut niin on tervetullut mukaan, mutta mitä järkeä on siinä että tiettyyn aihepiiriin (olkoonpa mikä tahansa) erikoistuneelle foorumille tunkee väkeä joka ei ole siitä itse asiasta niin kiinnostunut mutta alkaa vinkua että pitäisi saada offata vaikka sun mistä muusta asiasta. Pelkkiä keskustelupaikkoja kuitenkin riittää, ja lisäksi monille erityisaloille omat paikkansa. Minä tykkään mieluummin käydä monella eri foorumilla lukemassa ja keskustelemassa aina sen tietyn aihepiirin asioista kussakin, ja olisi hölmöä jos kaikki sulautuisi vain yhdeksi ja samaksi paikaksi... (Tämä taas oli tätä minun hypoteettista pohdiskeluani, ei kai sellaista kuitenkaan ole varsinaisesti tapahtumassa missään.
)