No tänään tuli sitten aihetta kirjoittaa tänne ketutusarkistoon ihan alkuperäisestä syystä eli siksi että ärsyttää.

Jouduin edustamaan taloyhtiön hallitusta jonkunlaiseen vedenkäsittelyjärjestelmän esittelyyn hallituksen puheenjohtajan sijasta, koska hän oli reissussa. Jotenkin sitä kuvittelisi, että jos on saanut sellaiseen kutsun (yleensä ei ole minulle niitä ennenkään laitettu) niin että kyseessä olisi jollain tavalla aiheellinen juttu. Olisi tietysti pitänyt varmistaa ensin, mutta kun ihmeen kaupalla sattui silloin olemaan vapaailta niin menin sinne sitten, tein muistiinpanoja ja otin esitteitä siltä varalta jos niitä se asia vaikka kiinnostaisi. En ole sen alan ihminen että noista sen paremmin ymmärtäisin. No, kun nyt sitten tänään juttelin isännöitsijän kanssa puhelimessa, niin mainitsin että olin siellä esittelyssä ja että onko se nyt joku juttu jota taloomme ollaan harkitsemassa, niin tämä toteaa että se nyt ei ollut mikään sen kummempi, mutta
hän ajatteli että kun muut hallituksen jäsenet ovat kiireisiä liikemiehiä niin laittaa sen minulle koska joudan paremmin sellaisissa kaupallisissa esittelyissä istumaan. !!!!!!!!!!!!!!!

Anteeksi nyt vain, mutta minulla keitti yli. Vaikka onneksi vasta puhelun päätyttyä. Kiehuin kiukkua jonkun aikaa ja sitten soitin takaisin ja kysyin että tajusiko se miten alentavalta tuollainen kommentti oikein kuulosti! Että kai minullakin on päivätyö ja kiireiset illat siinä missä muillakin, ja kai minun aikani on ihan yhtä arvokasta kuin muidenkin. Plus että se että vaikka en ole mies, olen silti tasa-arvoinen naisena. No, se pyyteli anteeksi sillä tavalla inhottavasti mielistelemällä että alkoi vain ärsyttää entistä enemmän. Hän
hyvää hyvyyttään laittoi sen minulle kun sellaisissa yleensä saa ilmaiset kahvitkin. No joo. Ilmaiset kahvithan riittävät oikein mainiosti korvaamaan kokonaisen illan, se kesti puoli kuudesta yhdeksään asti! "Eihän niihin ole mitenkään pakollista osallistua." No, oma vikani etten tarkistanut sitä erikseen, mutta toki oletin että se olisi jotenkin olennainen kun on noista remonttijutuista ollut kerran puhetta ja tulee sitten isännöitsijältä sellainen viesti että menisin sinne. Hän sanoi että kun olen tällainen aktiivinen ihminen tekemään kaikkea että arveli että menisin mielellään kaikkeen tuommoiseen, mutta sehän on ihan ristiin puhumista, koska juuri siksi että olen aktiivinen ja monessa mukana, tarkoittaa sitä että normaalistikin karsin iltamenoista kaiken turhan että aika riittää niihin olennaisiin tekemisiin joita itsessäänkin on ihan yllin kyllin.
Vaikka olin tosi kohtelias ja sanoin myös että en sitä ota henkilökohtaisesti, niin se kuulosti ihan siltä että hän kyllä ottaa. Odotanpa innolla ensi hallituksen kokousta. Saakelin pienimunaiset sovinistiset kusipäät, kun eivät ymmärrä yhtään mitään. Tykkäsin entisestä isännöitsijästä enemmän, se oli sellainen leppoisa vanha pappa joka jäi eläkkeelle mutta tämä on vielä kohtuullisen nuori, ehkä jotain nelikymppinen, ja tuntuu olevan ihan tyhmällä asenteella liikkeellä. Naljaili viimekin vuonna siitä että otin neuleen hallituksen kokoukseen, mutta eikö se ole ennemmin järkevää että maksimoi ajankäyttöään, kun kumminkin joutuu palkattomana istumaan jossain kuuntelemassa ihme jorinoita. (Tai sitten sitä ärsyttää sekin, että puutun joka asiaan vaikka en niistä paljon ymmärräkään, koska miten minä muuten ymmärtäisin niistä sitäkään vähää!)
Huh, kylläpäs helpotti tämä purppaus.