Iso JES! Sain armaan tyttäreni nukahtamaan yöunille vain 50 minuutin taistelun jälkeen (yleensä ukkonen hoitaa sen, mutta sillä on tänään firman pikkujoulut). Isälleen ei juurikaan temppuile, mutta mä kun yritän pinnariin nukuttaa niin se tekee kaikki maholliset temput. Vastavuorosesti tosin se ei sitten suostu rauhottumaan isänsä viereen meidän sängyssä, vaan pitää olla ihan kiinni mussa, minkä takia oon jatkuvasti rintakehä-kainalo-olkavarsi-alueelta mustelmilla, koska neiti nipistelee.
Pääasiassa kyllä yritetään kovasti, että tyttö nukkuisi omassa sängyssään, mutta kun oltiin kaikki kipeitä ja väsyneitä, oli helpompi ottaa jatkuvasti yöllä kitisevä neiti viereen kuin roikkua vähän väliä pinnasängyn reunan yli antamassa tuttia takaisin. Nyt yritetään totuttaa sitä takaisin omaan sänkyyn nukkumiseen, mutta sillä on joku ihme vaihe menossa, kun puoleentoista viikkoon ei nukuttu yhtään yötä ilman, että piti valvoa 1-3 tuntia ihan muuten vaan. Päätettiin alkuviikosta että nyt loppu yösyömiset, jos se auttaisi yöunien rauhoittumiseen ja nyt on mennyt neljä yötä loistavasti ilman yömaitoa!! Ihmeen kivuttomastikin vielä, kun vaikka on vähän ynissyt ja hamunnut, kun on ollu mun vieressä, niin on kuitenkin rauhoittunut nukkumaan, vaikka onkin tosiaan valvonut pari tuntia.
Toinen iso JES on, että neiti nukkui viime yönä kolme neljän tunnin pätkää ja oli välissä puolihereillä vain kymmenisen minuuttia! Saatiin mekin miehekkeen kanssa nukuttua. Tosin nukuttiin ilmeisesti liikaa, koska mä oon ollu koko päivän ihan töttöröö.
Kolmas JES on, että sain ukkoselle väsättyä varsin onnistuneen Hullu Hatuntekijä-asun firman pikkujouluihin, joissa oli teemana Old Movies. Olen varsin tyytyväinen.
Nyt syön sipsiä ja karkkia ja istun rauhassa koneella, kun neiti nukkuu. (Ja elättelen toiveita, että se nyt oikeasti nukkuu, eikä inise kohta vähän väliä tuttia.)