Kai sen voisi yhdistää niin, että kirjoittaisi jutun uudelleen, mutta laittaisi siihen myös muutoksia.
Kuvittelisin, että jos itse kirjoittaisin jonkun vanhan tekstin uusiksi, sinne tulisi väkisinkin jotain muutoksia, koska koen ainakin omalla kohdalla sen "kehittymisen kirjoittajana" koskevan muutakin kuin pelkkää kieliasua - se voi olla vaikka nokkelampia kohtauksia, kiinnostavampia sivuhahmoja, pidemmälle kehiteltyjä juonenkäänteitä, yms.
Ja pohdiskelin kans tota Lizin kysymystä kirjoittajana kehittymisestä, ja välillä musta tuntuu, että
kehitys on väärä sana. Ehkä joku
muutos voisi olla parempi termi - aikojen kuluessa ja rustaillessa sitä muuttuu kirjoittajana. Kyllä mä omasta mielestäni kirjoitan moninverroin parempaa tavaraa nykyään kuin muutama vuosi sitten, mutta toisaalta kirjoitan myös aika erityyppistä tekstiä kuin silloin. Sitä kiinnostuu erilaisista asioista ja se näkyy teksteissä, ja voihan se makukin muuttua.
Mulle iski kyllä nyt vähän epätoivo tän nanon kanssa, koska tajusin, ettei se 50k millään riitä stoorin kertomiseen, tuplat se vaatii. Ellen saa jotain maagisia voimia, laiminlyö pahasti velvollisuuksiani tai vain sekoa, en pysty moista sanamäärää nakuttelemaan. Noh, ei tässä kai auta muu kuin hakata näppistä parhaansa mukaan, kai voisin tavoitella jotain 60-70k määrää ja vaan yksinkertaisesti jatkaa kirjoittamista jollain päivittäisellä tonnilla vielä joulukuunkin ajan.