Ei sillä taida niinkään olla tekemistä muun kuin sen kanssa, että kuolema ja siihen liittyvät asiat mystifioidaan liiaksi ja karkoitetaan tosielämästä, mutta silti musta on enemmänkin outoa, jos ihmiset heti olettaa, että kuolleet tahtoo niille pahaa.
Jos puhutaankin henkimaailman jutuista, niin en siltikään tajua miksi kaiken pitää juuri olla pahaa tai miksi automaattisesti uskotaan pahaan. Toisaalta mäkin olen katsonut kauhuleffoja enkä siltikään oleta ensimmäiseksi, että se jokin on tullut juuri tappamaan minut. Ehkä siinä tapauksessa olettaisin, jos tietäisin vihamiehistä ja henkeäni olisi uhattu. Olisikohan toi sidoksissa jotenkin uskontoihin, koska muistan muutaman kaverini olleen todella jyrkkiä suhtautumisessaan tuonpuoleisiin juttuihin enkä oikein tajunnut sitäkään, koska samat ihmiset oli ihan tosissaan kuolleiden herättämisten kanssa. Silti nekin uskoivat, että se oli nimenomaan pahaa ja olisivat varmaan pitäneet sitä henkiin herättämäänsä ihmistä pahana. Mä en taida ekaksi kyllä muutankaan olettaa, että kyse olisi jostain yliluonnollisesta, jos tyyppi tunkeekin ulos arkusta, mutta vaikka olisikin, niin en ole missään nähnyt todisteita, että yliluonnollisuus olisi yhtä kuin kauhu ja paha. Tai että kuolema olisi yhtä kuin kauhu ja paha. Siksi mä toimisin niin kuin ne tyhmät ihmiset kauhuleffoissa ja menen kattomaan, jos joku kolistelee arkussa.