Ja näistä asioista tietää ehkä mun lisäksi just mun beta, ketään muuta ei kiinnosta (en kyl tiedä kiinnostaako betaakaan) XD
Tässä just tuleekin musta esille se, että miten paljon sitä kaikesta huolimatta kuitenkin kirjoittaa (myös) itselleen. Että vaikka se kirjoittaminen on välillä ihan hirveää paskaa, se tarjoaa niin paljon hauskaa itselle. Välillä ihan hävettää, miten paljon sitä voi jäädä mehuttelemaan jollain oman tekstin yksityiskohdalla -- koska taustatutkimus, tai pahuksen osuva heitto, tai muuten vaan tosi nerokas kielipeli -- ja samalla sitä tietää, ettei siihen varmaan kukaan kiinnitä mitään huomiota xD
Toisaalta tykkään kyllä lukijanakin sellaisista teksteistä, joissa yksityiskohtiin on paneuduttu, olkoon sitten taustatyön tai ihan minkä tahansa suhteen. Siis en tykkää sellaisesta hirveästä detalji-vyörytyksestä, jossa kaikki hukutetaan random nippelitietoon ja kaikki pitää selittää auki ihan juurta jaksain, mutta vihje siellä, toinen täällä on musta kivaa ja kutkuttavaa luettavaa. Se tuo tekstiin sen fiiliksen, että juuri sen tarinan fiktiivinen maailma on "läsnä", eikä se teksti vaan killu jonain ihan irrallisena ajatuksena. Ehkä sellainen ns. aitouden fiilis tulee juuri siitä. On kivaa voida halutessaan tarttua kaikenmaailman hykerryttäviin sivuhuomioihin, mutta ilman, että ne dominoi liikaa.
Kirjoittaessa en kyllä ajattele moisia ollenkaan, vaan kirjoitan vain sitä, mitä nyt ulos sattuu tulemaan
Tällä hetkellä naurattaa se, kun olen koko elokuun kirjoittanut ihan heikkopäisesti ja intoa piisaa edelleen. Nyt olen kuitenkin sellaisessa tosi koomisessa "pitäisi kirjoittaa sitä ja tätä, mutta en halua" -tilanteessa, koska come on, kyse on ficeistä, mitään ei
pitäisi tehdä. Kirjoita sitä, mitä haluat, ei ole niin vakavaa
Tämähän siis lähinnä naurattaa. Toisaalta mulla oli jo inspis ihan hukassa aloittamani Severus/Draco-jatkiksen kanssa, mutta nyt kun yhden haasteen deadline olisi sunnuntaina, niin kappas kun tämä koetinkivi alkoi taas kovasti houkutella
Eilen saamani ihanat kommentit toki heitti bensaa liekkeihin ihan kaksin käsin, saas nyt nähdä, irtoaako sitä toista tekstiä millään tappelulla vai onko pakko antaa periksi...