Joo mulla on kans niitä aloitettuja tekstejä puolimiljoonaa... Ostin tossa viime talvena koneelle Scrivenerin, kun nano-voittajat sai puoleen hintaan (normaalistikin vain jonkun reilut 30€), ja siinä olen kivasti saanut järjestellä tekstit ihan uudella tavalla. Perus tekstinkäsittelyohjelmissa kaikkein kätevimmältä tuntui vain tallentaa kaikki keskeneräiset tekstit yhteen kansioon, niin ei avatessa tarvinnut alkaa etsimään, mutta tuossa olen kokenut näppärimmäksi järjestellä ficit fandomeittain "projekteiksi". Silloin tietystä fandomista innostuessaan voi kätevästi pitää auki yhtä aikaa kaikkia ficcejään ko. fandomin, sekä keskeneräisiä että valmiita. Eikä silloin näe, miten paljon niitä aloitettuja tekstejä koneella on yhteensä
Ja argh, yksi fandomini aiheuttaa mulle nyt suuria suruja. Aloitin tuossa jokin aika sitten sellaisen hömppä-ficin, jonka oli tarkoitus sijoittua aikaan sen oikean tarinan jälkeen, ja nyt uuden chapterin ilmestyttyä se ei enää yksinkertaisesti tunnu mahdolliselta skenaariolta. Tai siis äh, ihan liian pehmoista höttöä se nyt tuohon fandomiin oli joka tapauksessa, ei sellainen setti koskaan oikeasti olisikaan ollut mahdollista, mutta nyt maailma ja hahmot kokivat melkoisia mullistuksia....
Miten sitä joskus pystyikin ficcailemaan Potterista, kun tarina oli vielä kesken?! AU on hieno asia eikä ficcien missään nimessä tarvitsekaan noudattaa canonia, jos ei niin halua, mutta... öh... äh... Olen nyt vain niin konfuusiossa
En ollut osannut varautua tällaisiin tapahtumiin OLLENKAAN, ja vaikka se muutoin onkin hyvä juttu ja uudet käänteet ovat tajunnanräjäyttävän huikeita, tämä saa ficcari-poloisen pään ihan sekaisin. Olin jo liian tottunut siihen, ettei alkuteoksen tapahtumat ns. muuta mitään omassa kirjoittelussa, kun kaikki on joko valmista tai sitten lempihahmot ovat liian sivuhenkilöitä suuria muutoksia kokeakseen. Tämäkin manga on ollut niin pitkään tauolla, että siitä ficcaaminen tuntui valheellisesti turvalliselta, koska mitään uutta ei ollut pitkään aikaan heitetty ajatusleikkejä hämmentämään. Sitä melkein jo kuvitteli, että tämä oli nyt tässä, voit jatkaa ikuisesti samojen kelojen pyörittelyä.
Mites muut? Miten tartutte edelleen käynnissä olevien fandomeiden tapahtumiin?