Mulla on käynyt allergioiden suhteen sillä tavalla hyvä tuuri, että pentuna niitä kyllä piisasi, teini-iässä ilmaantui uusia ja muutama vanha keksi pahentua entisestään, mutta jotkut niistä ovat vuosien varrella keksineet laantua. Esimerkiksi tomaatille olin kersana allerginen, mutta lukioaikana aloin sietää ja nykyään tuo on suurta herkkua. Teininä puhjennut pähkinäallergia on myös lieventynyt niin, että voin laittaa casheweita tai manteleita salaattiin, hasselpähkinöitäkin voin vetää huoletta muutaman. Aikanaan pähkinöiden kanssa kyllä auttoi vähän se, ettei niitä syönyt sellaisinaan vaan paahtoi pannulla ennen syömistä, sillä tavalla saatoin syödä kans esim. aurigonkukansiemeniä ilman allergiaoireita.
Ja mullahan noi allergiaoireet on siitä mukavia, ettei mulle tule mitään ihottumaa tai sen sellaista - jos syön jotain väärää, niin pian tuntuu suupielissä kutinaa ja nielu alkaa turvota. Jee. Aikanaan amiksessa oli tarjolla kaakaota ja laktoosivammaisena sitten pyysin sen allergiaversion... joka oli tehty soijamaitoon, mutta eivät ystävällisesti siitä maininneet, onneksi itse ymmärsin asianlaidan maun perusteella, koska jo yhden siemauksen jälkeen sitä mietti, että pitäisiköhän tässä hakeutua saamaan apua...