Joo-o. Olipa taas houkuttelevan näköinen tuo meidän rappukäytävä... Kellarin ovi täynnä verisiä kädenjälkiä, lattiat tulvillaan veripisaroita ja hissin seiniin räitty verta. Huoh.
Jes, noi on kyllä aina ihania. Mulla on kulunut jo vuosia siitä, kun viimeksi olen törmännyt moiseen, tervemenoa vaan sinne kaupungin kerrostaloon... Ikävää leimata mestaa sen perusteella, onko yksityisen vai kaupungin, koska ihan yhtä hörhöä porukkaa on
kaikkialla, mutta pakko myöntää, että noissa kaupungin taloissa tuntuu usein sattuvan ja tapahtuvan vähän enemmän.
Aiheesta sadanteen; olin tänään elämäni hauskimmassa työhaastattelussa. Hain liikuntavammaiselle naiselle henkilökohtaiseksi avustajaksi (eli siivoamaan, laittamaan ruokaa, ynnä muuta) ja multa kysyttiin mm. horoskooppimerkkiä sekä kulmakarvojen nyppimistaitoa. Jännä huomata, miten sitä on niin vahvasti orientoitunut tietynlaiseen meininkiin työhaastatteluissa, että noi kysymykset sai multa pasmat ihan sekaisin
Haluaisin kyllä sen duunin, työnkuva on erityisen jees, potentiaalinen työnantaja vaikutti mukavalta ja tiedän vammaisten elämästä niin vähän, että ihan hävettää. Haastattelu sujui mielestäni ihan mukavasti eikä työnantaja vaadi aiempaa kokemusta, mutta saas nyt nähdä, infoa tulee maanantaina tai tiistaina. Näillä näkymin olisin kyllä pääsemässä tekemään vastaavaa duunia keikkatyönä yhteen yritykseen, mutta musta olisi mukavampi työskennellä vakituisesti yhdelle ihmiselle.