Sarjassamme randomavautumisia. Koko tämän viikon eräs ihminen opinahjossani on vihjaillut jotain jostakin teeskentelijöistä. Aluksi mulla oli vähän hajua mitä se tarkoitti, koska olen havainnut jotain samaa sinnepäin tai siis kun toisille ei riitä keskiverto, sitten luulin että olin tajunnut ihan väärin ja tänään sitten selvisi, että olin kuitenkin tajunnut ihan oikein, mutta aivan väärästä syystä. Tämä mulle puhunut henkilö on tyypillinen sellainen ihminen, joka luulee että aina puhutaan hänestä ja mä olen melko sata varma, että keskustelussa, johon kyseinen ihminen viittasi ja jonka minäkin kuulin, ei ollut kyse hänestä. Menisin aika varmaksi vannomaan, että jos kertoisin kohteelle, se olisi ihan hämmästynyt. Voihan olla, että olen väärässä, mutta en usko tässä kohtaa.
Ei sillä, etteikö ryhmässä olisi teeskentelyä ja muuta liirumlaarumiakin ja kateutta ja vaikka mitä, eihän kaikkia nyt voi niin rakastaa koko ajan, mutta nyt on kyllä kuviteltu aika rankalla kädellä väittäisin. Musta tämä on ikävää ja siihen on vaikea suhtautua, kun se suurimmaksi osaksi menee itseltä ohi ellei joku puhu.
Tämän päivän keskustelusta tuli kyllä mieleen, että jaahas, mitähän sitä itsekin on vihjaillut huomaamattaan kun on luullut puhuneensa jostain ihan muusta. Epäilen, että kyseinen henkilö kääntää aina senkin, kun sanon, että "Vähänkö osaan olla tyhmä" ihan selväksi vihjeeksi että hän on tyhmä. No, sille ei voi mitään. Ainakin itse tietää, ettei niitä ole tarkoitettu niin.
Se on tosi harmi, koska kyseessä on mukava ihminen, mutta jostain syystä se on vaan jumittanut siihen, että siellä muutamat ihmiset häntä jotenkin parjaavat ja halveksuvat, koska hän ei osaa joitakin juttuja tai ei tunne osaavansa.
Itse asiassa kun mietin sitä, että tämä henkilö puhuu mulle siitä miten jotkut meidän ryhmässä tuntee itsensä muita paremmaksi, niin mulle on tullut monesti sen puheista mieleen, että se itse pitää itseään joitakin ihmisiä parempana, vaikka se heitetään vitsin varjolla.
//Tunnen itseni juoruämmäksi, mutta tuntuu jotenkin turhalta koko juttu. En tiedä ihan mikä tämän nyt on laukaissut. Stressi varmaan, mutta korpeaa jos kohta alkaa joku yleinen vittuilukampanja niin kuin saattaa käydä tai yleinen "kaikki puhuvat selän takana jotakin". Aina puhutaan selän takana jotakin, mutta yleensä ei näin.
//Niin ja tajusin näistä jutuista, että sama ilmiö on itsellä käynnissä toisissa yhteyksissä, joten epäilen motiivin kumpuavan omista epävarmuuksista, joista sitten syntyy käsitys siitä, että on paskin kaikista ja kaikki ajattelee niin, vaikka sanoisivatkin muuta.