Mulla on kohtuullisen paha kaikenpelko ihan lapsesta asti, mutta mulla ei toisaalta ollut oikein sellaisia aikuisia ympärillä, joille olisi siitä voinut avautua niin se jäi käsittelemättä ja nyt sitten poden sitä, kun olen menemättä yhtään minnekään tai matkustamatta minnekään.
Laiva on pahin, kun vesi on kylmää, lentokone sentään tippuu sen verran korkealta, että toivoa sopii nopeeta kuolemaa.
En tiedä kannattaako sitä sanoa lapselle. Mä melkein menisin tuohon väkisin raahaamiseen. Parhaassa tapauksessa ei tarvitse kun kerran väkisin raahata ja sit se lentäminen on taas ihan siistiä eikä pelotakaan yhtään.
No, en ehkä oikeasti suosittele sitä, mutta tietoviisaat lapset on kyllä rasittavia eikä niitä taida mikään tieto, mitä väittää, oikein rauhoitellakaan.
//Mulle tuosta Maailman Tiedon Kirjasta tuli ensimmäinen mieleen että sehän on selvää huijausta!
Mutta sieltä varmaan löytyy sekin tieto montako kertaa vaarallisempaa on olla kotona kuin mennä kotiovesta ulos.
Kertoo lapselle sen faktan homman, että useimmat onnettomuudet tapahtuu kotona neljän seinän sisällä, niin se ei suostu enää tulemaan kotiin.