Kun tämä linkitysasia ja luukkujen ulkonäkö nyt jakaa mielipiteitä, niin mitäs jos sovittaisiin sitä aina ja ikuisesti ylistettyä moninaisuutta tukien, että jokainen kalunterintekijä toimii kuten itse näkee parhaaksi. Jos haluaa tehdä omasta luukustaan kuvioidun, punaisen tai vaikka flamingonpinkin, saa niin tehdä. Jos ei jaksa/osaa/halua, viestin saa pitää pelkistettynä. Ja jos haluaa mennä täysin vastakkaiseen suuntaan krumeluurin kanssa, niin sen luukun saa taiteilla vaikka Kelan kaavaketta muistuttavaksi, jos niikseen tulee. Sama homma sisällön kanssa; kun kerran sisältö saa olla melkeinpä mitä tahansa, niin sen saa laittaakin sinne ihan niin kuin itse haluaa. Saa laittaa suoraan siihen kalenteriin, saa linkittää ficci-topaan tai vaikka omaan ficci-journaliinsa. Ei sen muodon pitäisi olla pääasiassa, vaan sisällön.
Mitä vähemmän luodaan standardeja ja pakkoja, niin sitä useampi tekijä saadaan mukaan. Liz jo ilmaisikin, ettei halua osallistua, jos pitää askarrella ja vääntää, eikä se kyllä minuakaan kiinnosta. En kuitenkaan halua kieltää tätä iloa muilta. Sama päteköön noihin ficci- ja kuvatopiceihin. Kukin toimii itselleen mieluisalla tavalla, eiköhän me kaikki kuitenkin osata sitä kalenteria sitten käyttää, vaikka osa tavarasta olisikin suoraan topassa ja osassa pitäisi linkkien kautta suunnistaa
Tosin ennestään oli kaksi topaa, toisessa tiukasti vain luukkumatskut, toiseen pystyi sit kommentoimaan niitä ei-ficciluukkuja. Se oli kankeaa kieltämättä. Ehkä sen vois tehdä samaan topsaan, siis kommentit myös sinne, ja pitää huolta että ekassa viestissä on linkit oikeisiin viesteihin?
Olen laiska ja kalunterin seuraaminen on musta simppelimpää, jos voin vaan joka päivä klikata sieltä kalunterin kuvakkeesta uusimman viestin auki, eikä tarvitse useampaa klikkausta
Lisäksi lopputulos tuntuu musta vähän sotkuisen oloiselta.
Eikös tälleen ole Finissäkin tehty?
Mulle toi on melkeinpä syy toimia juuri päinvastoin
Saanko tehdä sellaisen luukun, jossa vilahtaa mukana myös fifiläisiä?
//siis niin kuin ficin hahmoina
Joo, jos niiltä pyytää luvan. Jos on vaan maininta jostain kasvottomasta ja yksilöimättömästä fifiläisten joukosta, niin sitten menisi varmaan ihan ilman lupiakin.