^Tuitui, parhaita puolia Merlinissä on nuo ihanat hörökorvat ^^
culliina, kyllä sitä kieltä oppii kun menee maahan ja kuuntelee
Hah joo toki, mutta entäs jos oon sielä kuukauden tai pari myymässä kahden euron croissantteja? Ihan coolhan se olisi lähettää työhakemus paikkaan "kahden euron croissanttien myyjä"
mutta... Noh, yrittänyttä ei laiteta ja vielä on aikaa opetella myymään jotain eurollakin, ehkä jopa kolmella. Ja ehkä hommaan itseni sinne jonkin järjestön kautta, että ei tarvi itse asumista ihmetellä (katselin juuri paria hakusivustoa ja tyssäsi siihen, että tajusin ainoastaan kohdat Min Prix ja Max Prix
Tosin en ymmärrä, miksi kellään olisi
minimihintaa asumiselle... ja vaikka täytin kohdat kuinka täydellisesti google translatorin avustuksella, ilmoitti haku aina erroria. Tyhmät ranskikset, niiden vika
) Mutta päätin lähteväni sinne - vaikka uin lätäkön yli, asun pariisilaisen penkin alla ja soitan kitaralla C-duuriasteikkoa, mutta minähän menen!
Mulla ei ollut englantia puhuvia ihmisiä lähellä, enkä osannut enempää kuin sanoa päivää ja kertoa nimeni... Hyvin pärjäsi! Pärjääminen on asennekysymys. Nykyään puhun j-pania suomen jälkeen parhaiten. Eli go go culliina!
Aika samoilla kielipohjilla mennään
Tosin tällä hetkellä, kesään mennessä on kursseja takana jo neljä (luulin että viisi, siksi huijasin aiemmin) ja opettaja suostui korjaamaan hienon ranskankielisen työhakemukseni, jota ei tosin vielä ole, koska en osaa kertoa kuin nimeni, ikäni ja kansalaisuuteni
. Järjestöjä haen täyttä häkää, olen Maailmalle-kurssilla (jee, saan kurssin matkan suunnittelusta!) ja yritän opetella numeroita ranskaksi edes kymmeneen asti. Jei, kyllä se tästä! Alkuperäisiä suunnitelmia Etelä-Ranskan suhteen olen ajatellut vähän muuttaa, sillä vaikka etelän juustomaat ja Välimeri houkuttavat, pohjoisessa Saksan rajalla ne voisi osata edes vähän saksaa ja mahdollisesti jopa englantia silloin tällöin. Etelän romanttisessa pikkukylässä ei kuulemma ole toivoakaan muusta kuin ranskasta, mutta ranskaahan sitä puhumaan ollaankin menossa! Ja saksaa osaan vielä vähemmän, nyt vasta ensimmäinen kurssi. Saa nähdä, mihin tässä päädytään.
Hei
Lavande pakko kysyä, että polttaako ne oikeasti paperiesineitä esi-isille? Niin kumman kuuloista, kaikki aiheesta maininneet opettajat vakuuttavan tämän olevan täysin yleinen tapa siellä, ihan niin kuin joulu täällä. Mutta ei kai fiksu insinööri oikeasti tietokoneen keksittyään mene kotiin ja polta paperista sellaista, että kuollut isäkin saa? o.O