Lisään vielä varmuudeksi, että eivät minua toisten tatuoinnit vaivaa, mutta ehkä se siinä tatuoimisessa eniten häiritsee, että en tunne ketään jolla olisi vain se yksi ja ainoa tatuointi. Paitsi tietysti sen aikaa, kunnes on ottanut seuraavan. Henkilökohtaisesti itse olen sitä mieltä että yksi hieno, osuva ja kaunis tatuointi, jolla olisi jokin erityisen henkilökohtainen merkitys kyseiselle ihmiselle, voi olla tosi hieno juttu ja olen sellaista joskus harkinnutkin. Mutta se, että yhdessä kädessä on ruusu, jalassa tribaali, niskassa joku perhonen ja kyljessä lasten nimet (ja niin edelleen aina maailman tappiin asti) ei olisi kyllä yhtään minun juttuni. Koska minulle se ei olisi enää kokonaisuus vaan pelkkä sekamelska ja sitten se alkaisi tosissaan häiritä. Tietysti niille jotka niitä nyt ovat ottaneet niillä on yleensä jokaisella joku merkitys, mutta ei se ohikulkijalle välity.
Toki on niitä, jotka ovat harkinneet sitä kokonaisuutta pitkään ja huolella, mutta tiedän myös sellaisia jotka ovat tahtoneet tatuoinnin ihan vain siksi että "olishan se aika coolia", ja jos sitä menee ottamaan niin että ihan melkein kuva kuin kuva on ok, kunhan on tatuointi, niin sitä en kyllä ihan ymmärrä. Ja olen tosi skeptinen niitä näköiskuva-tatuointeja kohtaan koska ensinnäkin sellainen muotokuva muuntuu jos lihoo, laihtuu tai vastaavaa, ja lisäksi tatuoijan taito vaikuttaa tosi paljon. Olisi ihan kamalaa, jos teettäisi vaikka jonkun ihmisen kuvan itseensä ja siitä tulisi sillä tapaa pikkuisen väärän näköinen, se olisi ihan hirveää minusta. Eikä sitä voisi enää saada pois melkein mitenkään... Iiks.
Minulle olisi kyllä mieleen sellainen tatuointi, joka olisi niin sievä, kaunis ja siro että sitä ei pystyisi ikinä ainakaan sataan vuoteen lyömään laudalta mikään muu kuvio; joka olisi jotenkin aivan erityisen ihana ja kuvaisi juuri minua ja asioita mistä minä erityisesti tykkään, ja olisi täysin uniikki ettei kenelläkään olisi ikinä mitään samanlaista, ja siihen liittyisi joku juttu mitä ei heti hoksaisi vaan vasta kun se avautuisi, siitä voisi tulla sellainen ahaa-elämyksen tapainen oivallus. Ja se olisi sellaisessa paikassa josta se ei näkyisi koko aikaa mutta kuitenkin joskus erityistilanteissa. Tähän mennessä en tosin ole vielä keksinyt mikä se voisi olla. xD Jos keksin niin siltikin voi olla että kirjailen sen johonkin kankaaseen, tai teetän siitä korun.
Yksi hyvä esimerkki tällaisesta on se, että tietyssä vanhassa arvoviulussa, jonka näin museossa Italiassa, on sellainen kaunis kiehkurainen kuvio sivussa. Mietin että sellaisen jos teettäisi johonkin kohtaan, niin se joka tuntisi viuluja tai kenties olisi muuten katsellut taidekuvia tai muuten vain törmännyt sellaiseen jossain, voisi tunnistaa sen, mutta muuten vain se näyttäisi sellaiselta tavalliselta kiemurakuviolta. Sitä ihan vakavissaan hetken harkitsin, siitä voisi ajatella näkyvän sen, että tykkään viuluista ja Italiasta ja se toisi myös muistoja matkoilta mieleen. Mutta sitten teetätin itselleni mittatilausviulun ja päätin että kerran saan valita kaiken siihen mieleni mukaan, niin laitatan siihen sen kuvion reunaan, joten nyt se kuvio on sitten minulla viulussa ja ihailen sitä silloin kun soitan.
Olen myös ajatellut että sen voisi lisäksi kirjailla vaikka hameen helmaan tai vyöhön tai laukun hihnaan tai johonkin sellaiseen. Tatuoinnin ottaakseni sen pitäisi siis oikeastaan olla sellainen jota ei voisi tai kannattaisi laitattaa mihinkään muualle. Mutta toistaiseksi mikään ei ole ollut minulle
niin tärkeä että sen pitäisi olla kirjaimellisesti koko ajan osa minua.