Nauroin tänään töissä naiiville koiranruokamainokselle, "he yllättävät meidän uusilla tempuillaan joka päivä!", että mä en ainakaan halua koiriltani joka päivä ylläreitä... ja kun tulin kotiin, suihkun lattialle oli väännetty paskat.
Tää nyt ensin nauratti, mutta kun sitten täällä kotona enemmänkin pyörin, aloin miettiä, että mitkäköhän hätäpaskat ne on oikein olleet. Ikkunalaudalta oli yksi kynttiläteline tippunut lattialle ja muut pikkukamatkin siinä oli oudosti päin. Mulla on ruokapöytä ikkunalautaa vasten, joten vaikka koirat nyt periaatteessa yltäisikin siihen ikkunalaudalle, se pöydän ja laudan väliin jäävä rako on niin olemattoman pieni, ettei ne ole ainakaan koskaan mun nähden yrittäneet siihen kuonoaan änkeä. Tuskin ne nyt edes saisivat tassujaan siihen laudalle ängettyä.
Kämpässä on ollut ilmanvaihtokanavien kanssa vähän häikkää, mutta ainakaan minä itse en ole asiasta huoltoyhtiöön ilmoittanut. Kyseiset oudosti olevat tavarat on kuitenkin just niiden kohdalla. Siis okei, jos monilla naapureilla on ollut samoja ongelmia, on voitu tulla tarkistamaan kaikkien asunnoista, mikä on vähintäänkin järkeenkäypää, mutta ei siitä ole ilmoitettu etukäteen yhtään mitään. Ei niin pihaustakaan, vaikka normaalisti laittavat kaikesta tällaisesta lappua tulemaan.
Vituttaa, jos tällaista aletaan tehdä enemmänkin - olisi kiva tietää etukäteen, niin voisin sumplia asiani ja aikatauluni niin, että olen piskien kanssa kotona huoltohenkilöstön paukatessa paikalle. Harmittaa, jos koirat stressaa rankasti turhaan, ja harmittaa myös työtään tekevien ihmisten puolesta, että joutuvat tulemaan tänne reviiriään tunkeilijoilta puolustavien piskien luo. Vaikka mun koirat onkin tosi kilttejä, niin suoraan sanottuna en tiedä, miten hitossa ne reagoi(si) tuollaisessa tilanteessa, voisiko käydä kiinni. Varsinkin, kun toi toinen pelkää vieraita ihmisiä. Pieniähän nuo ötökät ovat, mutta silti. Lisäksi tämmöinen voi lisätä niiden haukkumista mun poissaollessani (mistä ei ole tullut sanomista enää sen koirien alkushokin jälkeen, eli ilmeisesti kaikki ok), kun rappukäytävästä kantautuviin ääniin sisältyy ihan uudenlaista uhkaa.
Kaiken tän kruunaa kuitenkin se, että mulle on päivällä soitettu jostain lankanumerosta, johon nyt illalla soittaessani saan vastaukseksi, että valitsemani numero ei ole käytössä 0_0