Tutkittu on, nyt viimeksi pari kuukautta sitten. On tutkittu Endometrioosin mahdollisuutta ja ties vaikka vallan mitä, mutta ei se siitä sen kummemmaksi muutu. Tällä kertaa tosin sain peräti yhden pakkauksen reseptikipulääkettä... joka oli vielä hyödyttömämpi kuin se saamarin burana.
Ja tämä vaiva valitettavasti näyttää kulkevan suvussa. Äitini kärsi koko hedelmällisen ikänsä invalidisoivista kuukautiskivuista ja melkein itki helpotuksesta, kun kuukautiset jäivät pois. Niin että vaihdevuosia odotellessa sitten. Yksi selitys saattaa olla se, että kuukautiset ovat todella lyhyet, mutta käsittämättömän runsaat. Kolme päivää vuotaa kuin niagarasta konsanaan, mutta siinä se sitten on. Keskiverto taitaa olla sellaiset viitisen päivää, mikäli olen ymmärtänyt.
Yhden ainoan kerran olen saanut helpotuksen. Silloin ei ollut rahaa ostaa minkään valtakunnan kipulääkkeitä, mutta sain ikään kuin lainaksi pari tabua, jotka oli tarkoitettu selkäleikkauksesta toipuvalle. Yhden sellaisen kun otin, niin taju lähti ja nukuin 12 tuntia putkeen... ja heräsin verilammikossa.
Naisen elämä on joskus persiistä.
Chuuko: Kulttuurierot voivat aiheuttaa väliin huvittaviakin tapauksia. Tänään meinasi mennä töissä hermot, mutta rupesin sitten itsekseni kehittelemään huvia tyyliin: zilahin askartelunurkkaus, lisää sitä ja lisää tätä... hyvää perjantaita vaan kaikille. Ja ulkomaalainen työkaveri katsoi, että tuo on hullu kuin pullosta tullu... Ja minä nauran katketakseni kaverin ilmeelle.
zilah