Kirjoittaja Aihe: Off-topic  (Luettu 171930 kertaa)

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1069
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic
« Vastaus #480 : 23-01-2010, 01:25:44 »
Voi zilah, ei kai sinulle nyt tullut sellainen käsitys, että myöskään mitenkään inhoaisin noita, saati sitten että Twi-innostus häiritsisi? Ei missään nimessä, sehän oli vain humoristinen havainto, ja siksi siinä oli noitakin hymiöitä joukossa, ettei sitä kukaan ajattelisi liian vakavasti. Huvitti vain huomata, että joka kerta kun selaan viime kerran jälkeen tulleita viestejä foorumille, melkein jokainen ficci, keskustelu, sun muu liittyy melkein varmasti jollain tapaa aihepiiriin. :) Selvästi buumi siis, vaikka en itse siihen vielä olekaan mukaan päässyt (paitsi kirjoittamaan yllyttäjän asemassa!) ja olen toki lukenut kaikki mitä tähänkin saakka on kirjoitettu (paitsi pakko myöntää että ficit ym olen vain silmäillyt läpi, kun ei ole kerinnyt kunnolla lukemaan).

Sehän on justiinsa ihanaa, että tulee asioita, jotka innostavat kirjoittamaan! :)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #481 : 23-01-2010, 01:50:46 »
Voi zilah, ei kai sinulle nyt tullut sellainen käsitys, että myöskään mitenkään inhoaisin noita, saati sitten että Twi-innostus häiritsisi? Ei missään nimessä, sehän oli vain humoristinen havainto, ja siksi siinä oli noitakin hymiöitä joukossa, ettei sitä kukaan ajattelisi liian vakavasti. Huvitti vain huomata, että joka kerta kun selaan viime kerran jälkeen tulleita viestejä foorumille, melkein jokainen ficci, keskustelu, sun muu liittyy melkein varmasti jollain tapaa aihepiiriin. :) Selvästi buumi siis, vaikka en itse siihen vielä olekaan mukaan päässyt (paitsi kirjoittamaan yllyttäjän asemassa!) ja olen toki lukenut kaikki mitä tähänkin saakka on kirjoitettu (paitsi pakko myöntää että ficit ym olen vain silmäillyt läpi, kun ei ole kerinnyt kunnolla lukemaan).

Sehän on justiinsa ihanaa, että tulee asioita, jotka innostavat kirjoittamaan! :)


No ei tosiaankaan tullut sellaista ajatusta, että inhoaisit. *nauraa*

Mutta olenpa vain itsekin pannut saman asian merkille. Ja on tällä tiettyjä yhtymäkohtia tosielämääni myöskin, vaikka yleensä pidän ficcarinelämäni ja tosipersoonani tiukasti erillään.

Olimme nimittäin uudenvuodenbileissä, ja siellä tuli tietysti juttua Twilightista. Minä tietty intoilin Arosta ja muista, ja yksi ystäväni jonka kanssa emme näe usein, mutta joka tuntee minut hyvin, sanoi: "zilah (vaihda tähän oikea nimi), sinä olet koukussa.

Myönnän, että repsahdin pahasti hänen kommentilleen. Sanoin, että niinpä olen. Ja että eipä taida rakkaalla siipallani olla mitään syytä olla mustasukkainen useita tuhansia vuosia vanhalle vampyyrille, joka kaiken lisäksi on kaikkea muuta kuin komea. Ja se nuorempi ja kauniimpikin on pahus vieköön varattu!  :D



zilah



Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #482 : 23-01-2010, 12:33:20 »
No Potterien jälkeen Twilight on vaan niin ilahduttava fandom. Potterit ehkä otti liian tosissaan. Twilightia vaan ei voi ottaa tosissaan... valitan kaikille, jotka näin tekevät. Se on vaan niin huono ja siitä en mieltäni muuta. ;D Siksi siitä on niin helppo kirjoittaa. Tietty mä olen alkanut miettimään vähän sitä, etten julkaisisi ficcejäni Fifiin, koska musta tuntuu että tämä intoilu sitten taas häiritsee täällä muita ja antaa väärän vaikutelman. Olisi kiva, jos tänne kirjoiteltaisiin muutakin ja toisaalta ikävää, jos täällä karkottuu meidät Twilight-intoilun takia kaikki muut käyttäjät. :P

Mä tarvitsin uuden korvikkeen Potterien ihkutuskohteillekin. Severus on ikuisesti ihana, muttei Severuskaan enää inspiroi kun tuntuu, että kaikki on siitä jo sanottu ja tehty ja nähty ja mietti nyt sitten mitä vain, se tuntuu vain puhkikuluneelta jo omassa mielessäkin saati että inspiroisi tekemään yhtään mitään. Severus ja Lucius -ihkutukselle piti saada jotain seuraajaa. Tosin youtubesta mulle linkitettiin muutamia hauskoja videoita. Kun löydän ne, linkitän ne varmaan tänne. :D

Twlightin elokuvissa on hyvää ja huonoa. Hyvää on sivuhenkilöt ja parannus, joita on tehty kirjan henkilökuvauksiin (ainakin New Moonissa, eka leffa on aika kauhea, mutta on siinäkin jotkut puolensa) ja huonoa Bella ja Edward ja se ikävä säilyvä tosiasia, että he ovat leffojen pääpari, mutta mä siedän niitä elokuvissa silti paremmin kuin kirjoissa.  :D
« Viimeksi muokattu: 23-01-2010, 12:41:53 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic
« Vastaus #483 : 23-01-2010, 12:55:05 »
Öö, miten tämä keskustelu nyt tällaiseksi kääntyi  ::)  Minua ainakaan ei siis missään nimessä millään tapaa haittaa tai häiritse tai muutoinkaan vaivaa, että FiFissä moni tykkää Twilightista fandomina (älkää kiltit lakatko julkaisemasta Twi-fikkejä täällä! Niiden ansiosta tämä foorumi ei ole kuivunut kokoon!) tai pitää sarjan hahmoja/näyttelijöitä hottiksena. En myöskään koe, että ilmapiiri olisi mitenkään sellainen, että ketään painostettaisiin tykkäämään sarjasta tai ihkuttamaan hahmoja - sitä en tietenkään tiedä, miten muut asian kokevat ::)  Joka tapauksessa, olen nyt lukenut sarjan kaksi ensimmäistä kirjaa, joista toisesta tykkäsin enemmän kuin ensimmäisestä - loputkin kirjat aion lukea kunhan saan etsittyä ne käsiini. Vielä ainakaaan Twilight ei ole sen kummemmin sytyttänyt, muttei myöskään herättänyt mitään inhoreaktioita.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #484 : 23-01-2010, 13:00:42 »
Siisettämitähäh! Olenhan minä tiennyt, että sinä tytöistä tykkäät, mutta ihanko pelkästään niistä?

Mulle pienin yhteinen nimittäjä on se, että en ole puhtaasti hetero, näin ollen lasken itseni homoksi, vaikka ehkä sillä silmällä tulee joskus miehiäkin tuijoteltua :D Oikeesti lokerointi on vaikeeta, mutta toi homouden myöntäminen on sikäli helpotus, että sillä on simppeliä kertoa olevansa jotenkin "valtavirrasta poikkeava". Jos jotakuta kiinnostaa enää sen jälkeen kuunnella, voin kertoilla prosentuaalisia osuuksia joilla kuvastaa omia mielenkiinnon kohteita ;D :D :D
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #485 : 23-01-2010, 13:32:36 »
Ei tämä keskustelu varsinaisesti siihen kääntynyt. Asia oli vaan jo aiemmin käynyt mielessä ja tuli takaisin mieleen nyt, kun tuota Fiorellan viestiä luin. Häiritsevä ajatus jo sinällään, että loppuporukkaa vieraantuisi Fifistä siksi, että sen aktiivisimmat jäsenet kynäilevät lähinnä Twilight-ficcejä.  :o Kieltämättä on ollut ärsyttävää jo sekin, että tuollaisia asioita on tullut ajatelleeksi, koska mitä väliä sillä on? Mä haluan tehdä just sitä, mitä haluan tehdä (parittaa Koivun ja Selänteen olympialaisten kynnyksellä köh köh) ja olla kokonaan ajattelemattakaan sitä, että kenet mikäkin teksti karkottaa!  ;D
« Viimeksi muokattu: 23-01-2010, 13:38:18 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1069
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic
« Vastaus #486 : 23-01-2010, 16:49:14 »
Hyvä juttu, zilah. Minä jo melkein säikähdin. Ja tuskinpa täältä nyt kukaan sen takia karkottuu, Liz. :) Kirjoittakaa vain ja lisääkin!

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #487 : 29-01-2010, 11:29:22 »
No suhteessa siihen, miten kielteisesti Twilightiin suhtaudutaan, en ihmettelisi vaikka karkottuisikin.  ;D Tosin mäkin suhtaudun siihen kielteisesti ja mitä ficcejä olen vähän lueskellut, Twilightin ficit on suhteessa vaikka Potteriin usein aika kehnoja, vaikka en kannatakaan sen ääneen sanomista itse ficeissä.  :D

En tiedä onko tästä puhuminen nykyaikana mitenkään hedelmällistä, kun tuntuu, että ihmisten poliittinen valveutuneisuus ja kiinnostus on niin vähäisillä kantimilla, tämä on tapahtunut 70-luvulla ja Watergate-skandaali taitaa olla monen tietoisuuden ulkopuolella, mutta katselin eilen elokuvan Frost/Nixon (ja mä joka kerta nauran jo tuolle kirjoitustavalle... pelkästään voisi slashata ne tuon slashmerkin takia... ehkä mä halusin nähdäkin sen vain sen takia.  ;D Okei, Nixon on aina ollut hyvin mielenkiintoinen henkilö)  ja jäin taas miettimään, mikä oli totta ja mikä ei. En itse haastattelusta, joka tuossa oli pääasia, koska sehän on olemassa (vaikka hitto, mä en tiennyt/muistanut ennen tuon katsomista että se on tunnustanut epäonnistumisensa. Mulle tuli jatkuvasti mieleen Anneli Jäätteenmäki sanomassa: ”Puhun niin totta kuin osaan”.), mutta sen ulkopuolisista jutuista kuten esimerkiksi siitä, että soittiko Nixon muka todella Frostille puhelun perjantai-iltana kännipäissään ja sanoi jotain nuoruudesta ja komeudesta ja piti palopuheen siitä, mikä heitä yhdistää.  ;D Eikä myöhemmin muistanut mitään. Lol. Musta tuntuu, että siinä tapahtui jotain muuta, miksi sitä ei muistettu...   ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 29-01-2010, 11:34:21 kirjoittanut Lizlego »

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #488 : 31-01-2010, 14:49:17 »
Hmm.. suomalaiset tekivät eilen euroviisuvalinnan ja lähettivät viisuihin Kuunkuiskaajat tällä biisillä. En osaa muodostaa asiasta minkäänlaista mielipidettä, mutta ainakaan nyt ei sitten lähetetä heviä.  ;D Ei sillä, että tarjolla olisi edes heviä ollut.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #489 : 31-01-2010, 15:53:02 »
En minä siitä välitä, onko heviä vai ei, mutta kyllä ihmetyttää vuosi toisensa jälkeen,mistä ne onnistuvatkin marssittamaan tuollaisen joukon silkkaa p*skaa lavalle. Joka kerta ajattelen, ettei tästä alemmaksi voi enää vajota, mutta aina se vaan onnistuu.

Yhden ainoan kerran olen ollut ylpeä Suomen Euroviisuedustajasta, ja se oli silloin kun Lordi meni ja voitti. Kyllä meillä olisi rahkeita ja osaamista laittaa sinne kunnollisiakin edustajia, mutta halua selvästi puuttuu. Koko nykyinen valintasysteemikin on ihan syvältä minun mielestäni.

Tämänkertaisesta edustajasta en edes viitsi puhua.


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #490 : 31-01-2010, 17:13:50 »
Mä en osaa sanoa mielipidettäni, koska mä alan niin helposti lopulta tykkäämään biiseistä. Kyllä varmaan munkin korva joskus erottaa sen, että biisi on paska, mutta mun mielestä viisuissa myös pärjää aivan kauheat paskabiisit. Yleensä voittajabiisi on sentään ihan kuuneltava, mutta en mä viime vuotistakaan voittajaa Rybakia olisi äänestänyt ja se sai tosi murskavoiton enkä mä ymmärrä vieläkään miksi.  :o Ei se biisi sentään niin hyvä ollut. Mä taisin antaa ääneni Virolle. 

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #491 : 31-01-2010, 18:16:49 »
Minulle sinänsä on se ja sama, kuinka Suomi viisuissa pärjää. Mutta se kyllä näin muusikkona raivostuttaa, että kansainväliseen kilpailuun ei lähetetä parasta mitä meillä on tarjota, vaan tuollaista vasemmalla kädellä tehtyä huttua. Suurin osa näistä nobody-yrittäjistä joita levy-yhtiöt sinne suoltavat täyslaidallisen, eivät pysy laulaessaan edes sinne päin vireessä, joka nyt minusta pitäisi olla vähimmäisvaatimus. Jos siis edes on aikomus tehdä musiikkia ammattitasolla. Karaokehommat sitten erikseen, niissä hoilatkoon kuka tahansa ihan miten tahansa.  :D

Tosin, kyllä ne muissakin maissa sen taidon osaavat, eipä silti. Äärimmäisen vähän viisuissa on ollut sellaisia kappaleita, joita minä kykenisin kuuntelemaan ilman, että muusikonkorvani vuotavat verta. Harvassa ovat ne helmet, kuten vaikkapa tämä. Älkääkä välittäkö tuosta karmeasta Lemmenlaiva-sovituksesta... :D



zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #492 : 31-01-2010, 19:02:34 »
No niinpä. Kyllä vireessä edes pitäisi pysyä. Sen laulun tason tietää, jos pystyy maallikkonakin sanomaan, että laulu on epävireistä ja niitä oli tuossa finaalissa enemmän kuin tarpeeksi. :D :D Mun ensisijainen toiveeni oli, että laulaja osaisi edes laulaa, muttei tainnut edes se toteutua.  :D Ei sillä, että mun korvaani kaikki epävireinen laulu rassaisi, sillä jos ei ole kauhean piinaava ääni muuten, mä kuuntelen epävireistäkin laulua, mieluiten käheä-äänistä siinä tapauksessa. Korkea ja epävireinen on kammottavampaa kuin matala epävireinen.  :D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #493 : 31-01-2010, 21:13:12 »
Olet muuten ihan oikeassa tuossa, että matalaäänisen epävireys ei ole korvalle aivan niin rassaavaa. Ja kaikkein karmeinta ovat ehkä ne tapaukset, jotka pitävät itseään huippulaulajina, mutta todellisuudessa ovat jossain ihan kuutamolla. Niitäkin on jokunen tuolla Euroviisuissa nähty. Miten sitä pitääkin piinata itseään vuosi toisensa jälkeen katsomalla ja toivomalla, että olisi tapahtunut muutos parempaan.  :P


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #494 : 31-01-2010, 21:32:26 »
Se on sama juttu muuten kirjoittamisessakin. Joskus on järkyttävää, kun lukee ihmisten toisille antamaa murskaava kritiikkiä ja asiantuntevalta kuulostavia sanoja ja neuvoja ja sitten kun menee lukemaan näiden omia tekstejä tajuaa, että kirjoittaja on itse kaukana siitä, mitä kuvittelee olevansa.  :D Näitä harhaluuloja syntyy ilmeisesti monella eri tapaa, mutta se on aina mielenkiintoista pohtia, miksi jotkut luulevat olevansa hyviä jossakin ja arvostelevat esimerkiksi toisia asioista, joissa ovat itse täsmälleen samanlaisia, vaikka selvästi luulevat itse olevansa jotenkin arvosteltaviaan edellä. Se ei enää ole samaa kuin terve itseluottamus, vaikka henkilökohtaisesti mä haluan ihmisten pääsääntöisesti luulevan olevansa parempia kuin mitä minä kuvittelen. :D
« Viimeksi muokattu: 31-01-2010, 21:37:04 kirjoittanut Lizlego »