Onhan tuo perusasetelma hiukan kyseenalainen, mutta hahmoissa on potentiaalia ja kieltämättä idea Vanhasta Miehestä pilaantumattomassa ja salskeassa paketissa kuulostaa muikealta
Perusasetelma on suoraan takapuolesta, ja Edward sairas stalkkeri, jonka olisi pitänyt oikeasti vähintään joko kuolla miljoona kertaa pelkän ärsyttävyyden takia, ja Bella täysbimbo, jonka olisi pitänyt hakeutua hoitoon.
Rakkaustarinana suoraan sieltä takapuolesta, mutta oivallinen parodiointiin. Sen pelasti muutama kiva hahmo ja potentiaali johonkin parempaan. Mutta jos ajattelee vaan sitä kylmässä säilöttyä lihaa niin ehkä se menee. Lue kirjat, ne on itse elokuvaa kamalammat kielestä riippumatta ja varsinkin viimeinen kirja saa itkemään jo pelkästään juonen huonoudesta.
Ja toisaalta sisältää kivoja kauhuelementtejä. Twilight saa tuntemaan, että mäkin melkein osaan kirjoittaa, mutta vain melkein, koska en osaa muuta kuin tuhota toisten työt, mutta se sitten onkin hävyttömän hauskaa.
Mut itse asiassa elokuvassa on jotain koukuttavampaa ja täytyy kirjoissakin olla, koska ne oli pakko lukea kaikesta huolimatta. Hieman huolestuttavaa.
Elokuvassa jutut ärsyttivät ainakin mua huomattavasti vähemmän, joren niitä oli ihan kiva katsoa.