Kirjoittaja Aihe: Off-topic  (Luettu 172038 kertaa)

Poissa toyhto

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 105
    • LJ
Vs: Off-topic
« Vastaus #195 : 09-04-2009, 08:23:57 »
Molempi parempi! Se kakkos-Finin systeemi oli kätevä, mutta oma topic ficcien listaukselle on myös kätevä varsinkin, jos niitä ficcejä alkaa olla enemmän. Mä taisin käyttää sitä lähinnä niin, että kun sattumalta törmäsin johonkin kirjoittajaan ja innostuin, pääsin kätevästi etsimään lisää luettavaa samalta kirjoittajalta tai vaikka vain katsomaan, että mitä se on puuhannut. Plus se omien ficcien topic on kuitenkin myös vähän sellainen, jossa näkyy omaa kädenjälkeä, ja jossa voi sanoa ehkä jopa jotain ihan lyhyttä itsestään tai ficcaamisestaan, jos haluaa :D
Imagine what you would do if you knew you couldn't fail.

ficci-arkisto | avatar

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #196 : 09-04-2009, 11:48:43 »
Minä tahtoisin sen sellaisen listauksen kuin on Tiimalasissa ja oli kakkosFinissä; jossa ne ficit ovat sillä lailla allekkain yhdellä rivillä kukin, että näkee yhdellä vilkaisulla onko niihin vastattu (ilman että se katoaa heti kun sivun on avannut jolloin unohtaa vastata kommenttiin ellei tee sitä samantien) ja pääsee helposti klikkaamalla siihen omaan tekstiinsä kuin tahtoo.
Tuon kun saiskin. Mä en saa edes siitä koodista selkoa, jolla sais kaiketi käyttäjän aloittamat aiheet linkistä avattua siten, että ne näkyis samalla tavalla kuin tällä hetkellä tuo profiilissa oleva "näytä kaikki käyttäjän kirjoittamat viestit" tms. Siis ei silleen selkeesti topikkilinkkeinä vaan siinä näkyis kokonaan ekat viestit alekkain :S


Jos sen osaston nyt sitten tekisi. Jos sille tulee kamala vastustus, niin poistetaan sitten :P


// Ah, mutta minne se tehdään? Keskustelujen vikaksi osastoksi vai pistetäänkö tohon "fanfiction" yläpuolelle ihan oma alueensa? Mikä sen nimi olisi? Mikä olisi osaston nimi? ???
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1069
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic
« Vastaus #197 : 09-04-2009, 12:45:36 »

Se omien ficcien/kirjoitusten listaustopic olisi kyllä hyödyllinen. Minusta se on niin automaattisen tuntuinen että en edes tajunnut ettei sitä täällä vielä ollut. ;)

Sen voisi laittaa johonkin näkösälle paikalle, missä se kattaisi kokonaisuuden eikä tekisi eroa ficcien ja originaalien välillä. 

Poissa bamboozled

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 28
Vs: Off-topic
« Vastaus #198 : 09-04-2009, 13:37:29 »
// Ah, mutta minne se tehdään? Keskustelujen vikaksi osastoksi vai pistetäänkö tohon "fanfiction" yläpuolelle ihan oma alueensa? Mikä sen nimi olisi? Mikä olisi osaston nimi? ???

Olisiko alakategoria "Kepeämpää keskustelua kirjoittamisesta" - alueelle? Osaston nimiä olen ihan pälli keksimään, mutta jos jotain tyyliin "tekstien listaukset" tms.?

Sen voisi laittaa johonkin näkösälle paikalle, missä se kattaisi kokonaisuuden eikä tekisi eroa ficcien ja originaalien välillä. 

Miun mielestä kans ehdottomasti samaan paikkaan pitää saada listata kaikki tekstit (originaalit, ficit, runot jne.). Menee kauheaksi säädöksi, jos pitää erikseen alkaa listaamaan kaikkia tekstejään :)
Hetki hetkeltä enemmän, mutta viime kädessä vähemmän.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #199 : 09-04-2009, 14:08:52 »
Kattokaapas nytten ja ehdotelkaa tonne uuden osaston INFOon jos tulee jotain mieleen!
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #200 : 10-04-2009, 07:26:54 »
Teretulemast, Mamona! Toivottavasti viihdyt ;D
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #201 : 11-04-2009, 15:42:12 »
Tervetuloa, Tinusa/Mamona! Toivottavasti tykkäät olla täällä.

Tosin mä joudun heti tunnustamaan, että olin paikalla silloin, kun ne sun Vuotis-bannit annettiin ja kannatin niitä. ::)

Poissa Storithiana

  • Brittiteenlitkijä
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 60
    • Give me a sign, I wanna believe
Vs: Off-topic
« Vastaus #202 : 12-04-2009, 21:31:18 »
Njoo tuun nyt tänne vikisemään, sorry. Ihmettelen vain, että miten joku ficcari ei voi tietää mitä slash tarkoittaa. Tai femslash. Tulee valittamaan yhteen ficciin yhdellä foorumilla, että miksi tämän genreissä on slash, kun eihän tässä leikitä kenenkään tunteilla.
My heart is yours to fill or burst,
to break or bury,
or wear as jewellery,
which ever you prefer


ex-humph

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #203 : 12-04-2009, 21:45:32 »
Ficcarit on nurkkakuntaisia ja omiin ympyröihinsä kietoutuneita. Kyllä mullekin vielä 4v sitten slash tarkotti vaan vanhan GN'Rn kitaristia ;)


Tän takia itte käyttäisin suomenkielistä termistöä, esim. "miessuhteita" tai jotain kuvausta alussa, että kävis selkeeksi asia. Mutta kun mä en erottele parituksia toisistaan, niin en käytä ;D



// Jaa niin, se oli ficcari. No ehkä se ei oo vaan törmännyt vielä siihen termiin :D
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #204 : 12-04-2009, 23:23:01 »
Tuosta slash-sanan käytöstä tulee mieleen se, että joskus häiritsee lukea jotain sallittua ficciä, missä on käytetty sanaa slash tai het, vaikka mitään suhdetta ei edes tulkinnanvaraisesti ole olemassa tai saa kyllä hakea tulkintaansa tosi pitkältä. Siis jotenkin tuntuu hullulta, että kaikki katsotaan paritukseksi. Jos vaikkapa Sirius ficissä vain heittää jotain läppää tai vaan on tekemisissä Remuksen tai kenen tahansa kanssa, niin se on slash tai het.  ::)

Poissa bamboozled

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 28
Vs: Off-topic
« Vastaus #205 : 13-04-2009, 00:37:03 »
Mie kans häiriinnyn (tai siis koen asian häiritsevänä, en rupea ampumaan ihmisiä ilmakiväärillä tms.), kun ficin genreksi on ilmoitettus slash ja sitten siellä on tyyliin kohtaus, jossa kaksi miestä halaa toisiaan tms. Mutta mie nyt otan häiriötä vähemmästäkin :D
Hetki hetkeltä enemmän, mutta viime kädessä vähemmän.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #206 : 13-04-2009, 16:46:03 »
Yhdyssanavirheet ovat aivan älyttömän yleisiä.  :P Musta tuntuu, etteivät ihmiset nykyään osaa kirjoittaa sanoja ollenkaan yhteen. Tuntuu, että kaikki kirjoitetaan erikseen. Ihan tavanomaisimmatkin sanat kirjoitetaan erikseen tyyliin kassa kone.  ;D En tiedä onko kyse koulutustason heikkenemisestä vai mistä, mutta tosiaan se näkyy jo niin selvästi sellaisillekin, jotka tappelevat usein yhdyssanavirheiden kanssa.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #207 : 13-04-2009, 17:59:58 »
Word on aika huono noissa yhdyssanoissa. Tai kyllä se yleisimmät osaa, mutta vähänkin erilaisemmissa sanoissa tulee ongelmia. Vanha keino, jonka opin jo parikymmentä vuotta (?) sitten ala-asteella, on yrittää laittaa liite -kin (tai -kaan/-kään) sanojen väliin tai sanojen lopuksi ja makustella, kumpi kuulostaa paremmalta. Jos se kuulostaa paremmalta sanojen välissä, kyseessä ei (yleensä) ole yhdyssana. Jos taas lopussa, sana on todnäk yhdyssana.

Mulle tulee ongelmia 'päin' sanan kanssa. Jos se on sanan edessä "päinvastoin" niin se on kait yhteen, mutta jos se on sanan lopussa (=jälkeen) "eteen päin" niin tulee kaiketi erikseen. Meinaan aina kirjottaa ton jälkimmäisen "eteenpäin" :D
(ja foorumikielessä yleensä kirjoitankin ;D)


// Hah!

"Eteenkin päin voi kulkea, jos todella haluaa."
"Eteenpäinkin voi ajaa, jos ei halua peruuttaa."

Mun korvaan noi molemmat on ok  8)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Storithiana

  • Brittiteenlitkijä
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 60
    • Give me a sign, I wanna believe
Vs: Off-topic
« Vastaus #208 : 13-04-2009, 18:25:00 »
Joo, tuntuu että meidän luokalle (ja viime vuonna meidän ryhmään) on osunut kaikki, jotka eivät tajua kieliopista oikein mitään. Vaikka en mäkään en tietenkään kaikkea hallitse, mutta... Ja minua ärsyttää kun sata kertaa pitää käydä kaikki perusjutut läpi, kun mä nyt olen onnistunut oppimaan ne jo ekalla kerralla ja muutenkin tämmöinen hemmetin pilkunnussija olen (sukuvika, äiti on vielä pahempi kuin mä). Ja kun äikänopekin on sellainen käpy.

Ja tuosta slash-jutusta vielä, että kyllä sen ymmärtää, jos joku ihan aloitteleva ficcari ei nyt termejä vielä hallitse, mutta jos itsekin on ficcejä kirjoittanut jo jonkun aikaa eikä vaan lukenut, pitäisi kyllä mun mielestä ainakin tietää näitä yleisempiä termejä. Ääh. Mä nyt rupesin jauhamaan tätä juttua, yritän lopettaa tästä näin. Ja yritän keskittyä nyt tohon hissan esitelmän tekemiseen, aika pulassa olen jos se onkin jo huomenna eikä keskiviikkona, kun aika hakusessa osa jutuista vielä on :D Näen varmaan untakin jostain afrikkalaisista hyppimässä viidakkoveitsien kanssa (kappaleessani oli, että hutut yrittivät parantaa asemaansa viidakkoveisten avulla).
« Viimeksi muokattu: 13-04-2009, 18:30:25 kirjoittanut humph »
My heart is yours to fill or burst,
to break or bury,
or wear as jewellery,
which ever you prefer


ex-humph

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #209 : 13-04-2009, 18:55:36 »
Mä en itse ole kovin hyvä yhdyssanoissa, mutta juuri siksi kiinnitinkin jossain vaiheessa huomiota siihen, että niitä osataan kirjoittaa huonosti. Jos minä kiinnitän huomiota siihen, tilanteen täytyy olla aika huono. Mullakin on ongelma tuon 'päin'-ilmaisun kanssa. Eteenpäin kuulostaa yhdyssanalta, mutta entäs väärinpäin. Joo, sekin kuulostaa yhdyssanalta, joten kirjoittaisin varmaan ne yhteen.  ;D Mä inhoan kyllä itse kielioppia ja kaikkea, mikä merkitsee pilkunnussimista, mutta haluan pitää kiinni tekstin luettavuudesta.  ::)