Ai katos, tuohan oli se sama sivu, jonne opettaja neuvoi meidät bilsan kasikurssilla! Mä olin ihan unohtanut sen, pistin nyt kirjanmerkkeihin. Joo, mä tiesin tuon perintöaineksen vaihtumisen, kerta olen nyt bioteknologian kurssilla lukiossa (tosin olin poissa ne tunnit, jolloin opetettiin mikrobijutut), tosin en ihan noin tarkasti
On sulla nyt hauskaa... Voi ei, nyt tuli taas mieleen kasilta se bilsantunti, jolloin opettaja puhui kasvien lisääntymisestä, ja koko luokka räkätti tietysti hulluna siitinputkelle. Opettaja vielä sanoi: "Tänä vuonna vasta harjoitellaan kasveilla, ensi vuonna mennään ihmisiin!" Toisaalta kyllä se kerran vastasi yhdelle rääväsuiselle tytölle: "Kyllä se vitun lappu pitää olla!" Oli meidän luokanvalvoja, nääs.
Mun empiirisen tiedon mukaan bilsanopettajat on aivan järjestään jotenkin omituisia. Mistä ihmeestä se johtuu? Tätä bioteknologian kurssia opettaa mies, joka on niin kuiva, että ketään ei naurata vähääkään, kun se selittää miten erektio syntyy. Meidän koulussa on myös naisopettaja, jonka kuuluisin lause kuuluu näin: "Nyt katsotaan vähän videoviihdettä, ja kaikki pienet teletapit istuvat ihan hiljaa tai minä tulen ja tungen teiltä päät patterin väliin!" Toinen kuuluisuus uhkasi ruoskia kaikki, jotka eivät saa kolmoskurssista vähintään kasia; kuulemma muuten ristiinnaulitsisi, mutta ei osu nauloihin. Ja se on muuten ehkä koko koulun pidetyin opettaja.