(vuoden eka viesti jee)
Kahvijätski on ehkä kuitenki enempi mun mieleen.
Mun suosikkia! En oo tosin tehnyt itse, mutta valmismakuna kahvi, kookos, jugurtti ja panna cotta on parhaita. Ja juustokakku. Ja ehkä azugi.
Pelkkä raa'an, tuoreen kalan näkeminen aiheuttaa voimakkaan kuolareaktion...
Joo, mulle tulee kanssa sellanen autuas ah-olo kun mietin sashimia. Silloin kun ekaa kertaa olin syömässä osushia, olin ihan kuolemanvakavana, koska pelkäsin, että se maistuu joltain tosi suolaiselta graavikalan ja huonon merilevän (aka kalan suomujen maku) yhdistelmältä. Mutta ei, se oli mietoa ja täydellistä ja maailmaa mullistavaa! Ennen sitä olin ollut tosi nirso, enkä syönyt mitään, ellen tiennyt ainesosaluetteloa, mutta raaka kala oli sellanen virstanpylväs. Että ei kannata pelätä ruokaa, jos moni ihminen syö sitä, niin ei se ihan kamalaa voi olla ja pahimmillaankin jos se ei ole mieleen niin mitä se loppujen lopuksi haittaa, vettä päälle vaan.
Ruoanlaitto! <3 Yksi ruoanlaiton ystävä ilmoittautuu. Tällä hetkellä oleilen siis kulinaristin unelmamaassa Ranskassa.
Ooh olen kade. Millaista ruokaa Ranskassa syödään näin niin kuin arkena?
Kaiken etnisen ruuan maistelu on sitten kivaa.
Japanilainen keittiö on kyllä parasta. Vaikka Suomessa yrittäisi värkkäillä jotain ihan samoilla resepteillä, niin ei siitä koskaan tule ihan sellaista kuin pitäisi. Mun piti mennä sukuloimaan kesällä Japaniin, mutta ei siitä taida tullakaan mitään kun on noita pääsykokeita ja luultavasti heinäkuussa kaverini (Japanista) tulee meille.
Mutta nyt taidan karata tutustumaan ABC:n makunautintoihin kun jääkaapissa ei ole kuin valo.