Tuosta hyvien ficcien löytämisen vaikeudesta, että itse olen kyllä löytänyt ficcejä, jotka ovat ihan julkaisukelpoista kamaa. Mutta se niitten suosikkien löytäminen massan seasta on kyllä vaikeaa. Aika paljon tutkistelen hyvien kirjoittajien suosikkilistoja ja sieltä valikoin sellaisia mitkä vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta. Luen käytännössä vain noita englanninkielisiä, koska suomeksi kukaan ei kirjoita fandomeista jotka mua kiinnostaa (Dragon Age, Mass Effect, Star Trek 2009 ja Sherlock lähinnä toistaiseksi).
Jos löydän uuden fandomin, menen TV Tropesiin ja katson sieltä suosituksia:
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HomePage Joskus suosittelijoiden maku on kyllä ihan erilainen kuin omani, mutta tavallisesti tuolta pääsee edes alkuun...
Suomenkielisiä ficcejä oon lukenut aika vähän, muistan erityisellä lämmöllä yhtä lyhyttä Asscreed-tarinaa joka oli todella hyvä... Esteenä toimii aika tehokkaasti se, että suurinta osaa ficcaajista tuntuu kiinnostavan lähinnä Harry Potter, joka itselleni on aika yhdentekevä.
Niin ja terve vaan kaikille, en ole täällä kauheasti viime aikoina pyörinyt... Täällä oli jossain välissä aika hiljaista ja sitten koko foorumi vaan pääsi unohtumaan.