Mietin tuota 15v+aikuinen sekä 5v+aikuinen parien yhteen niputtamista, josta mainittiin. Itse olen suuri chan-ficcien ystävä, enkä todellakaan laittaisi teiniä ja pikkulasta samalle asteikolle. Suojaikäraja on 16 Suomen lain mukaan joo, mutta eikös Suomen lain mukaan myös alle 16-vuotiaan kanssa seksin harrastaminen ole
alaikäiseen sekaantumista ja alle 12-vuotiaan kanssa
lapsen hyväksikäyttöä? Alaikäisen kanssa sekstaamisesta pitää varoittaa tietysti, mutta voisiko ficci-skenessä pitää tuota 12 vuotta pedofilian rajana? Myös jos ryhdytään pilkkua viilaamaan ja noita latinankielisiä termejä aletaan nysväämään, niin
pedofilia viittaa nimenomaan kiinnostuksesta lapseen, mutta murrosikäisistä viehättymiselle on jo muut sanat käytössä.
// Muutoin Fiorella muotoili myös minun kantani aina näppärästi. Itselläni ei riitä hermot eikä kiinnostus kaiken rautalangasta vääntämiseen etukäteen, vaan katson mielelläni kaikkien olevan kompetentteja määrittämään itse omien tekstiensä ikärajat tapauskohtaisesti. Kirjoittajana tuntuu muutenkin siltä, että yleensä tulee ihan kelvolliset ikärajat laitettua mahdollisimman tiiviillä säännöillä, kun ei tarvitse just pikkujuttuihin takertua, vaan katsoa enemmänkin suuntaa-antavaa opastusta. Ja trolleja nyt tulee joka tapauksessa, oli säännöt mitkä hyvänsä