Mä en vastusta lakkoja. Mua korpeaa tarpeeksi paljon jo se, että aina ne, joilla on millä mällätä, yrittävät sanella kaikkien ehdot ja sitten kun eivät saa porukkaa suostumaan, vievät tuotantonsa Kiinaan ja kehtaavat sen jälkeen vielä paasata jotain Suomen viennistä ja tuonnista ja isänmaallisuudesta.
Tosi isänmaallisia päätöksiä ovat kaikki ulkoistamiset, optiot, irtisanomiset voittoisinakin vuosina sun muut. Mitä veetä se on, että viime vuosina on yrityksissä tehty maksimivoittoja ja pistetty porukkaa surutta pihalle? Sitten kehdataan paasata yhteisvastuusta laman aikana ja tuntuu, että tuo aivopesu vielä on tehonnut. Kantaisivat yritykset vastuunsa nousukausina, mutta kun ei. Tuotantoa Kiinaan tai Baltian maihin vaan voittojen maksimoimiseksi ja omistus kansainväliseksi. Se on sitä isänmaallisuutta kun myydän Suomi pienissä osissa pois ja viedään tuotanto ulkomaille kustannussäästöjen vuoksi. Oma rahapussi siinä on vaan syynä, vaikka kauniita puheita aina annetaan.
Kun kerran jokainen huolehtii vain omistaan ja omasta rahastaan, tehköön liitotkin niin. Miksi olisivat omistajiaan lojaalimpia kun ei kuitenkaan, myöntymälläkään voi tietää tulevaisuudestaan ja työpaikkojen pysyvyydestä?
//Muoks: Selkeästi tästä kyllä huomaa, että mulla on liittoon kuuluvat vanhemmat ja työläistausta.
No, oikeastikin sen huomaa, kuinka vuosien mittaan olosuhteet työnteossa ovat huonontuneet ja tärkein syy tuntuu olevan se, että päätöksenteko on niin eriytynyt itse työntekijöistä, että ne tapahtuvat paperilla sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät asiasta mitään todellisuudessa tiedä kuulematta itse työntekijää.
//Muoks2: Palkan riittävyyteen liittyy olennaisena inflaatiokehitys. Ja mä muutenkin vastustan sitä, että sillä perusteella että on olemassa köyhempiäkin, ei saisi vaatia lisää palkkaa tai pitäisi hyväksyä reaaliansioiden lasku. Se olisi samaa kuin sanoisi, että köyhyyden perusteella on hyväksyttävää käyttää muita hyväksi,