Liz, hrr, kuulostaa tosi ahdistavalta! Hyi kamala. Mutta niin se vaan menee, ettei tuollaisissa tilanteissa osaa toimia niin kuin ehkä kuuluisi, tai miten olisi fiksua toimia. Mun eräs +45v. sukulaiseni kertoi mulle yli vuosi sitten ympäripäissään että hänet on raiskattu kun oli teini-ikäinen, ja olin ensimmäinen ihminen joka kuuli siitä. Tällaiset asiat pistää miettimään, että kuinka paljon tuolla tapahtuukaan pahaa ilman että kukaan uskaltaa/osaa kertoa siitä kenellekkään?
(Jos raiskauksen uhri on tekohetkellä alle 18-vuotias, niin rikos vanhenee kymmenessä vuodessa, törkeä raiskaus kahdessakymmenessä, eli myöhäistä se nyt on enää viranomaisille ilmoittaa - ja tämä laki siis koski sitä aikaa kun tuo raiskaus on tapahtunut, vuonna 2006 se käsittääkseni muuttui jotenkin, mutta en tiedä miten.)
Chuuko, aheha, moi, mun pikkuveli teki saman tässä jonkun aikaa sitten!
Vuoroteltiin isän luona kissavahteina tämän ollessa Hollannissa, ja auton (sekä isän pakun että sen vaimon henkilöauton) avaimet oli eteisen pöydällä. No, erittäin fiksu pikkuveljeni soitti mulle sitten eräänä iltana, että lähdenkö ajelemaan. Oli isän vaimon auton sitten ottanut alleen. Tilanne oli sellainen, etten kehdannut kertoa heti isälle (he olivat järjestämässä hautajaisia Hollannissa), joten sanoin vaan veljelle että vie auton parkkiin, laittaa avaimen takaisin pöydälle ja takuuvarmasti kerron isälle sitten kun se tulee takaisin. Eipä se juntti-veljeni tietenkään suostunut antaa niitä auton avaimia mulle, vaan teki homman sitten uudestaankin - ja sillä kertaa humalassa. Eipä jäänyt paljoa muita vaihtoehtoja kuin soittaa isälle siinä kahden maissa yöllä kun veli soitti hajottaneensa kytkimen ja seisovansa jossain päin Lahden motaria... Huoh. (Se muuten maksaa sitä kytkinremppaa edelleen takaisin isän vaimolle - oli se muutaman tuhannen euron sotku.)
Oon niin kurkkuani myöten täynnä näitä vitun virastoasioita. Saa könytä paikasta toiseen kyynärsauvojen kanssa, joka virastosta sanotaan ihan eri asioita, ja juuri kun kuvittelet jättäneesi kaikki tarvittavat liitteet ja tilpehöörit, vaaditaan sulta naapurin Erno-Petterin kissan emon rokotustodistusta ja alakerran Irmelin siskontytön koiran kaiman syntymätodistusta. Jos multa vielä vaaditaan jotain lisäselvitystä tänään jätettyjen miljoonan lippulappusen jälkeen, mä luovutan.
Mun esimies on lisäksi hävittänyt mun sairaslomatodistuksen. Yritän tässä saada terveyskeskusta langan päähän, mutta niiden automaattinen puhelinvaihde on perseestä eikä ne soita mulle takaisin. AAAAAAA mikä maanantai, missä!