Käyn nyt romauttamassa ketutukseni tänne.
Minulla on takana niin kamala viikonloppu, että vieläkin ketuttaa niin ettei tahdo nahkoihinsa sopia.
Episodi alkoi pe iltapäivällä, jolloin VA laittaa viestiä, että asunnossani on viemäri tukossa ja vedet on laitettu poikki. Asunto on siis asuinkelvoton. Kyllähän siellä muuten pystyi olemaan normaalisti, mutta kun lähin toimiva WC on 10 km:n päässä kylällä, niin vaikeaa oli. Pe- la yön vietin siellä ihan paniikissa, kun en minnekään saanut järjestettyä niin nopeasti muutakaan. Mutta la- ma olin sitten hotellissa. Se oli autonkin kannalta oikeastaan ainoa ratkaisu, koska ilman lämpöpaikkaa olisi hyytynyt pakkaseen.
Hotelli taasen, niin mukava kuin olikin, niin eihän se kodin veroinen ole. Nukun aina huonosti jos olen muualla kuin kotonani, ja niin tälläkin kertaa. Maanantaina olin sitten jo niin väsynyt että melkein nukuin seisaallani. Kun kysyin VA:lta, että milloin viemäri toimii, niin alkoikin vihjailla et minä oon jollainlailla syyllinen viemärin tukkeutumiseen. Kun ei kuulemma ole aiemmin ollut talossa tällaisia ongelmia Todennäköisesti kokeili kepillä jäätä, saisiko säikytettyä minut maksamaan.
Mutta en ole niin helppo säikyteltävä. Soitin naapurille, joka on asunut tässä yli 30 vuotta, ja naapuri kertoi että onhan ollut ihan vastaavia tukkoja ennenkin, ja lisäksi putkimiehet ovat antaneet jo liki 10 vuotta sitten lausunnon, että paikka on kipeästi putkiremontin tarpeessa.
Voi saatanan saatana! Kai tässä jollain aikavälillä pitää alkaa etsiä uutta kämppää, vaikka en millään haluaisi. Täällä on ollut ihana, viihtyisä ja edullinen asua, mutta mitään vedätysyrityksiä VA:lta en kyllä katsele.
zilah