Vahingonilo on ehkä ilkeä syy sanoa Jes! mutta kun ottaa huomioon TE- toimiston minulle aiheuttamat ongelmat, niin annettakoon se minulle anteeksi.
Tänään sattui melkoisen herkullinen tilanne. Minä olin nimittäin täysin unohtanut katkaista työnhakuni ja olin siis TE- toimiston kirjoissa yhä työnhakijana. Ja niinpä minulle soitti sieltä tantta, ja kertoi työtarjouksesta. Minuun iski pikkupiru, ja kysyin ihan muina miehinä, että ai niinkö, ja että kerro lisää.
Tarjottu työ olisi kestänyt vajaan kuukauden, työtunteja viikossa reilu 10. Ja tietysti niin hevon kuusessa, että matkoihin yhteen suuntaan olisi mennyt melkein kaksi tuntia. Minä sitten ilmoitin tyynen rauhallisesti, etten ota työtä vastaan. Tantta alkaa vaahdota ja uhkailla että laittavat minut karenssiin. Ja minä siihen, että siitä vain. Tosin minun pitänee katkaista se työnhakuni, koska olen jo saanut ihan kokopäivätöitä ja täysin ilman puljunne apua.
Toisessa päässä tuli täysin hiljaista, ja minä hilpeästi toivottelin hyvät päivänjatkot.
Okei, olen ilkeä, mutta jos tantalla olisi ollut edes hiukan asiallisempi asenne, niin minäkin olisin saattanut ilmoittaa asiasta kohteliaammin.
zilah