Olen aikonut koko ajan kirjoittaa tänne esittelyn, vaan enpä ole vielä saanut aikaiseksi. Jospa nyt osaisin jotakin kertoa itsestäni.
Minut siis tunnetaan Fiorellana, saa sanoa myös Fio, nyt kun olen tottunut myös siihen lyhennelmään.
Kirjoittaminen ja tarinoiden punominen on kuulunut elämääni siitä saakka kun kynä alkoi pysyä kädessä ja oikeastaan ihan jo sieltä saakka kun ajatukset alkoivat rullata pienessä päässä. Fanfictionin pariin löysin nelisen vuotta sitten vasta, ja HP-fandom on minulle tutuin ja oikeastaan ainoa josta kirjoitan.
Originaalipuolella olen kyllä aktiivinen synnyttämään ideoita, mutta rasittavan hidas saattamaan niitä tekstiksi saakka. Aloitin alun perin koko ficcaamisenkin vain saadakseni vähän tuntumaa kirjoittamiseen että pääsisin taas kiinni originaaleihini, mutta sille tielle näköjään jäin ja jumituin ficcariksi. Mutta jospa se siitä vielä lähtisi...
Ikuinen ajanpuute harmittaa, ja tekstiä syntyy kovin inspiraatioluontoisesti. Silloin kun sitä syntyy, se on yleensä lempeän hyväntuulista draamaa, jossa vastoinkäymisiäkin leimaa toiveikkuus; mitäs muutakaan minun näppäimistöni tuottaisi, kun sellainen olen itsekin.
Angstia en osaa kirjoittaa ilman että se menee koomiseksi, ja kovin väkivaltaista tekstiä en myöskään tykkää kirjoittaa. Hettiä luen ja kirjoitan mieluiten, slash ei oikein milloinkaan ole vielä onnistunut iskemään. Femme kyllä menee, en tiedä pitäisikö sen olla jotenkin ristiriitaista.
Potter-fandomissa minua kiehtoo edelleen (rakkaan Severuksen lisäksi) se, mitä tapahtuu kirjojen rivien välissä, ja etenkin niille aikuisemmille henkilöhahmoille.
Jokusia tiedonmuruja minusta vielä... Tykkään aurinkoisista kevättalven aamuista, syysmetsän väreistä, kirjakaupoista, taidemuseoista, kaikesta omin käsin näpräämisestä ja eritoten neulomisesta, niistä suloisista nukeista joita Pallakin harrastaa (ainakin jonkinlaisista, en kyllä kaikista), kirjeiden kirjoittamisesta, matkustelusta, patinoituneista vanhoista huonekaluista, valokuvaamisesta, viulunsoitosta (joskaan en kovin kummoisesti osaa soittaa - vielä) ja ihmisistä, joiden seurassa minun on hyvä olla. Minusta on erityisen suloista käpertyä nukkumaan lämpimien peittojen alle talviöinä, mutustella Fazerin keksimurusuklaata mukaansatempaavaa kirjaa lukiessani, silitellä sylissä koiraa tai kissaa tai pientä lasta (joista mitään minulla murheekseni tosin ei itselläni ole) ja ylipäätään huomata nauttia kaikista niistä hetkistä, jolloin on hyvä ja ihana olla.
En ymmärrä oikein mitään politiikasta tai jääkiekosta, olen naiivi idealisti, puhun liikaa kun innostun, pelkään järjettömästi ampiaisia ja aavistuksen vähemmän mutta silti riittävästi kaikkia muita pöriseviä hyönteisiä. Unelmoin koirasta, vanhasta puutalosta, matkustamisesta, perheestä ja siitä että saisin joskus jonkun kirjaideani valmiiksi saakka, niin että vaikkei saisikaan mitään julkaistuksi, olisi edes yksi kiva kirja lisää omassa kirjahyllyssä!
Ja minusta tuntuu, että tähän nettifoorumimaailmaan löytäminen on ollut yksi piristävimpiä asioita ikinä.
Enpä olisi ikinä uskonut, että tapaisin niin monia ihania tuttavuuksia ja juttukavereita, joilla on samoja kiinnostuksia ja ajatuksia kuin itsellä; (muuten ihanassa) IRL-ystäväpiirissäni kun olen vähän yksinäni näissä asioissa.