Tortorella on saanut paritkin sakot tällä kaudella. Niillä taitaa lukea aika tiukat ohjeet siitä, mitä saa sanoa.
Yhdet sakot se sai tällä kaudella siitä, että se sanoo ettei se tiedä onko televisioyhtiö NBC on liitossa tuomareiden kanssa, kun jäähyjä vihellettiin vaan hänen joukkuettaan vastaan. Toiset sakot se sai tästä kommentista Pittsburgh-pelin jälkeen:
"I wonder what would happen if we did it to their two whining stars? Wonder what would happen?" Tortorella said, referring to Sidney Crosby and Evgeni Malkin. "So I'm anxious to see what happens with the League. There's no respect amongst players. None."
"That's one of the most arrogant organizations in the League," Tortorella said of the Penguins. "They whine about this stuff all the time. It's ridiculous. But they'll whine about something else over there, won't they? Starting with their two (bleeping) stars."
http://www.youtube.com/watch?v=xaE_LpDuH3U&feature=relatedNaurattaa tuo Tortorellan sanavalinta valittamisesta, kun se itse jatkuvasti vinkuu mediassa siitä, kuinka sen joukkuetta kohdellaan aina väärin.
Ehkä sen kommentit ärsyttää mua siksi, että musta näyttää lätkää seuraavana kovasti siltä, että se kyllä vinkuu omien pelaajiensa kunnioittamisen puolesta, mikä on ihan hyvä juttu, mutta itse suorastaan välillä näyttää käskyttävän pelaajiaan pelaamaan sikaa, mikä ei sitten puhu ollenkaan sen puolesta, että se itse kunnioittaisi toisia pelaajia yhtään sen enemmän. Teot ja sanat ei kohtaa.
Sinänsä mä olen samaa mieltä kyllä Tortorellan kanssa. Ja varsinkin tuosta taklauksesta, mistä se tuossa puhuu. Koko kauden olen muutenkin kironnut, että linja on ollut täysin linjaton ja myös aika munaton, mutta jos se on suosinut Pittsburghia niin kyllä se on näyttänyt toisinaan suosineen myös Rangersia ja myös Bostonia ja muita suurseuroja. Eikä ainakaan Anaheimia.
//Lisäsin pari puuttuvaa quottiriviä.