Mun koneeni on niin uskomattoman skeida, että noi IS:n sivut on sille liikaa pyörittää. Tai sit se vaan haluu suojella mua. Otsikon ehdin kyllä nähdä, mutta sen enempää en artikkelista saanut irti...
Mutta siis mä oon värjännyt tukkaani aktiivisesti noin viimeiset 14 vuotta, taukoa on ollut ainoastaan silloin, kun olen kahdesti vetänyt siilin ja sitten olen kasvatellut hiuksia reilun puoli vuotta ennen kuin olen värjännyt. Ikänä en ole allergiatestiä tehnyt, ja vaikka mulla noita allergioita kyllä muuten piisaa, niin hiusväreistä en ole koskaan mitään saanut. Oon värjänny liilaksi ja punaiseksi ja mustaksi, ja kerran kokeilin blondiakin - se operaatio kesti jonkun kuusi tuntia, kun mulla on luontaisesti tummanruskea tukka, niin piti vaalentaa joku neljä kertaa sitä hiuksen omaakin pigmenttiä ja sit sitä vaalennettua tukkaa värjättiin samalla istunnolla kai kahdesti. Päänahkaa kyllä vähän kirveli viimeisellä käsittelyllä, mutta ei siitä mitään sen kummempaa tullut. Eihän kemikaalit nyt koskaan terveellisiä ole, mutta eiks yleensä hennavärit aiheuta enemmän allergiaa kuin puhtaasti kemialliset?
Just eilen nauroin sitä, että nykyäänhän perunankin jo sanotaan aiheuttavan syöpää, joten turha huoli pois vaan. Toisaalta kaljun leikkaaminen voi kyllä olla huisin hauskaa, olen molemmilla kerroilla itse kovasti rakastanut sitä millin siiliä (ja pirun helppokin se on!), mutta se kyllä vaikuttaa pukeutumiseen yllättävän paljon ja nyt tokalla kerralla tukan kasvatus oli ihan hirveetä, koko ajan ruma olo ja hiukset jatkuvasti huonosti. Jostain syystä teininä se ei aiheuttanut samanlaista ongelmaa
// Ja oman värin kasvatus... Hyyh. Yritin sitä nyt ihan tosissani, mutta joka kerta peiliin katsoessa oli paska fiilis. Värjäsin mustaksi ja tadaa, vakio-fiilis oman ulkonäön suhteen parani heti. Oon jo heittänyt huitsin nevadaan ajatuksen siitä, että koskaan eläisin oman värini kanssa sulassa sovussa.