Minua olisi houkuttanut maalata seinät voimakkailla, lämpimillä väreillä, mutta päädyin kuitenkin vaaleisiin sävyihin ihan siksi että tumma seinä pienentää tilaa entisestään ja halusin tänne niin paljon valoa ja avaruutta kuin vain kaksiosta irti lähtee. Makuuhuoneen sinervä sävy meni mönkään, kun se on liian kylmäsävyinen vaaleansininen, olisin toivonut sellaista pehmeää lämmintä lemmikinsinistä. Muualla asunnossa on kellervän kermaisia sävyjä ja niistä kyllä pidän, vaikka eivät nekään ihan siihen värimalliinsa täsmänneet. Maalaamisessa oli silloin aikoinaan niin iso urakka että ikinä en enää kehtaa moiseen ruveta ellei ole pakko, tai jos ei ole kyse tyhjän asunnon maalaamisesta... Oli ihan järkyttävä homma siirrellä seinään kiinni ruuvattua kirjahyllyä ja kaikkia huonekaluja ympäriinsä.
Kurja tunnustaa, mutta olen onnistunut sullomaan kaksiooni niin paljon tavaraa että tällä täyttäisi vaikka viisi huonetta jos tykkäisi minimalismista. Ongelma on se, että oikeastaan kaikki on tarpeellista. Työjuttuja, ompelujuttuja, kirjoja ja vaikka mitä. Olen jo joutunut karsimaan raskaalla kädellä kirjahyllyä kun aina tulisi uusia suosikkeja, vaikka olen nykyään tosi tarkka sen suhteen mitä ostan ja mitä en, ja olen kauhean pihi luopumaan mistään mikä on joskus ollut tärkeää vaikkei edes olisi enää. Kirjaston kirjanvaihtopiste on minusta loistava keksintö, sinne olen aina kiikuttanut jotain kirjoja joista olen hetken mielihäiriössä raaskinut luopua. Huuto.netissäkään ei enää niin herkästi mene tavaraa kaupaksi kuin ennen, ja postikulut senkun nousevat. Kirpparille en tykkää viedä kun kirjojen kunto kärsii jos ihmiset saavat niitä vapaasti selata.
Olisin varmaan ollut tosi hyvä pula-ajan asukki, kun en raaskisi mitään pistää pois juuri siksi että "entä jos sitä joskus kuitenkin vielä tarvitsee". Ja vielä pahempaa, huomaan aina ajattelevani myös niin, että entä jos joku toinen tarvitsee tällaista, vaikka minä en tarvitsisikaan... Ollapa joku jättikokoinen lämmin varastohalli niin olisin onnellinen. xD No, välillä tulee tehtyä sellainen pyöräytys että tavaraa vähenee kerralla enemmän, kun koettaa käyttää järkeäänkin.