Terveisiä muuttolaatikoiden keskeltä!
Olen viettänyt taas kovasti hiljaiseloa, vaikka koneella melkein joka ilta olen notkunutkin ainakin hetken aikaa. Löydettiin vihdoinkin isompi asunto, ja vieläpä mun porukoitten naapurista (voin siis vaan tuupata muksun pihan poikki mumman luo hoitoon). Olen kaivannut takaisin sille alueelle siitä asti, kun muutin sieltä pois 2010 ja nyt se vihdoin parin viikon päästä toteutuu! Elämä helpottuu kummasti, kun hoitopaikka on naapurissa, eikä mun tarvitse miettiä miten saan kuskattua neidin mummalaan, jotta pääsen esim töihin ja salille. Miehekkeen iltavuoroviikotkin muuttuvat mukavammiksi, kun ei tarvitse itsekseen hengailla kaikkia iltoja, koska ei viitsi vaivata veljeä kuskaamaan aina. Auton käyttökin vähenee, kun ukkosen työmatka lyhenee niin pääsee kätevästi pyörällä. Oon niin innoissani ja pakkaaminenkin on varsin hyvässä vaiheessa. Vaikka vähän haikee olo onkin jättää tää nykynen asunto, kun niistä kolmesta kämpästä missä ollaan yhdessä asuttu tää on ollut oikeesti Koti. Mutta kun lisäneliöitä ei voi naapurista varastaa, niin pakko muuttaa isompaan.
Tää viikko on kyllä ollut varsin karmea, kun ollaan neidin kanssa flunssailtu taas pari viikkoa ja sunnuntaina mulle puhkesi silmätulehdus ja eikö se sitten ollut maanantaina jo neidilläkin. Ollaan tässä joka aamu jännätty herääkö 1, 2 vai 3 silmät ummessa rähmästä, mutta mies on onneksi välttynyt ja lääkekuuri tuntuu tepsivän hyvin. Nyt aloin epäillä onko seuraavaksi korvatulehdus, kun mini!rimps huusi vartin unissaan täyttä kurkkua, eikä rauhoittunut ennen kuin annoin Panadolia. Silmä & korvatulehdus kun ilmeisesti kulkee käsikädessä varsin usein.
Ärsyttää, kun oon haikaillu nelisen vuotta, että pääsisin töihin mun suosikkivaateliikkeeseen, mikä työnkuvaltaan olisi juuri sitä, mitä haluaisin tehdä. Nyt huomasin, että sinne haetaan osa-aikaista myyjää, mikä olisi aivan täydellistä tuntimäärältään sun muuta. MUTTA koulutusperehdytys toteutetaan osaksi Helsingissä, enkä tiedä kykenenkö jättämään tytön kotiin, jos pitää olla yötä (vaikka maitobaari onkin jo kiinni) vai saisinko jotenkin sumplittua sen ja äitini mukaan kaitsemaan sitä. Pitänee soittaa huomenna tuolle yhteyshenkilölle ja tiedustella aiheesta.