Hyvä, jos koe meni läpi!
Oih minäkin haluan Berliiniin! Kokeile menetkö saksalaisesta? Mulla on joku saksalaiskausi menossa.
Berliini on kyllä kiva paikka, tai ainakin viimeksi oli, mutta siitä on aikaa. Niin kuin kaikesta muustakin matkailusta, vähän kauhistuttaa siksi koko reissu. Miten voi kokeilla, meneekö saksalaisesta?
Mulla oli kyllä pitkä saksa, mutta ei se ihan taida mennä läpi. Tosin kun olin lapsi ja käytiin Lontoossa, niin joku saksalaispariskunta itse asiassa luuli meitä saksalaisiksi, mikä oli sikäli kummallista, että puhuttiin suomea. Ehkä suomessa on sitten jotenkin samanlainen nuotti? Venäläisiksi on jossain myös luultu. Siitä ja teidän duolingo-saksan hyödyistä Wienissä tuli mieleen, että vähän harmittaa ettei duolingo-venäjää varmaan ihan lähivuosina pääse testaamaan. Olisi kiva päästä käyttämään esim. lausetta "Hevoseni ei ole taiteilija vaan arkkitehti".
Myös "Sinä olet aave, sinua ei ole olemassa" olisi käyttökelpoinen. Tämän jälkimmäisen voisi joku sanoa Putinille, jos se vaikka sillä lakkaisi olemasta.
Toivottavasti tuolla pysyy ruma peli sen verran aisoissa ettei tule loukkaantumisia. Ei varmaankaan liity mitenkään Fifiin, että näin toissayönä unta, jossa luin artikkelia Connorista ja Leonista ja jompikumpi niistä sanoi siinä toisesta jonkun runollisen romanttisen kommentin.