Oi vitsi tollanen pääsiäispupujuttu kuulostaa ihanalta! Aattelin, et sellasta on vaan leffoissa, kun ei meillä koskaan noin ollut... joskus pääsiäisen aikoihin löytyi sängyn vierestä tipun munima suklaamuna, mut ei me mittään ettitty... noh, nyt tiedän, mitä omille lapsilleni opetan
Aina kun aletaan puhua pääsiäisestä ja joulusta tulee kauhee kaipuu kotiin Pohojanmaale, tuntuu et vaan sielä voi olla oikee joulu ja oikee pääsiäinen. Ehkä siks, että oon ikäni käyny trullittelemasa, en virpomasa ja pääsiäis- ja juhannuskokot ei oo mitään ilman paljoo porukkaa ja merta. Ja täälä ne harvat trullit on vieläpä vääränä viikonloppuna! Ihan hassua, en vieläkään ymmärrä koko virpomisen ideaa...
Trullittelusa kun loihdittiin noidat pois ensi vuodelta ja saatiin sitte palkaks suklaata - mitä ideaa heilutella (rumia) risuja ja lukea
pakanallisia loruja, koska
Jeesus pari tuhatta vuotta sitten tuli kaupunkiin?
Onko loppuviimeksi jotenkin outo sana? Oon ollut ihan hämilläni, kun jonkun ficin kommentissa sille naurettiin tamperelaaste juttuna. Eikö sitä todella käytetä kuin joissain murteissa? Ihan outoa jos ei, koska musta ainakin tuntuu, et oon nähny sitä kirjoisa ja netisä ihan yleisesti enkä koskaan oo aatellu sitä mitenkään kummallisena sanana.