Kirjoittaja Aihe: Off-topic  (Luettu 171953 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #405 : 02-11-2009, 10:22:11 »
Noi kirjotusvirheet on niin kaksinaisia. Tai siis niistä voi olla niin montaa mieltä. Mä toivoisin ehdottomasti, että mun tekstissä oleva kirjoitusvirhe bongattaisiin ja kerrottaisiin mulle, että voisin korjata sen. Ei se siitä tekstistä sinänsä huonompaa tee, jos siellä on joku kirjain väärä, mutta mun mielestä on kauhistus, jos mun tekstissä on kirjoitusvirhe ;D

Tietysti tässä oletan, että se virhe mainitaan, että sen löytää. Se ei paljoa auta, tosiaan, jos sanoo, että "oli pari kirjoitusvirhettä, en jaksa niitä nyt etsiä". Tai no ehkä se auttaa, mutta voi olla ettei autakaan.

Itse varon nykyisellään mainitsemasta kirjoitusvirheistä, koska oon tajunnut, että suurin osa kirjoittajista ei ole kuin minä. Tai jos bongailenkin joitain virheitä, ilmoittelen niistä mieluummin yksärillä tai henkkoht (jos on irl-kaveri) kuin siihen kommenttiin. Mutta aina varovaisesti, koska tosiaan jotkut ottaa nokkiinsa niiden virheiden ilmoittelusta ja jos ne virheet ei niitä häiritse, niin miksi niiden pitäisi minuakaan häiritä? ;)


Vaan kyllä, erilaisia olemme me, joten pitäisi puolin ja toisin löytyä sitä suvaitsevaisuutta. Kyllähän se toisaalta ottaa pattiin, kun vuosi vuoden jälkeen törmää samoihin ärsyttävyyksiin ficcimaailmassa(kin)  :(
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #406 : 02-11-2009, 18:54:49 »
Siinä on tosiaan eroja, koska mä olen jättänyt joskus tahallaankin tekstiin virheitä korjaamatta, jos ne ovat sopivan hauskoja. ;D Ei sellaisia raaski korjata. ;D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #407 : 02-11-2009, 20:20:59 »
Lainaus
Mä toivoisin ehdottomasti, että mun tekstissä oleva kirjoitusvirhe bongattaisiin ja kerrottaisiin mulle, että voisin korjata sen.

No tätä justiinsa ajoin minäkin takaa. Mutta juuri se "löysin virheitä mut en nyt jaksa kertoo mis ne on"-tyyppinen  palaute on todella turhauttavaa. Siis, en pahastu siitä että kirjoitusvirheistä mainitaan, päinvastoin. Mutta sitten on paras kanssa kertoa missä se virhe on.


zilah


Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #408 : 03-11-2009, 08:10:43 »
Hmm.. joku oli nyt Finissä antanut sille mun palautteenantajalle vähän samankaltaista palautetta kuin mitä se antoi mulle ja jäin nyt sitten miettimään, että onko tuo jonkun katkeroituneen ficcarin kosto vai mikä. En ainakaan minä huomannut mitään tuossa ficissä niin paljoa virheitä. Tosin olihan niitä. Ainakin pilkkuja vähän oudoissa paikoissa, mutta ehkä eniten yhdyssanavirheitä niin, että yhdyssanat oli pääsääntöisesti kirjoitettu erikseen, todella yleinen virhe muutenkin. 

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #409 : 03-11-2009, 08:19:17 »
? Mitäs Finissä tapahtuu? ei taida kiinnostaa niin paljoa että menisin katsomaan.

Poissa Guadaloupe

  • Susilapsi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 22
  • Kulkija hämärän rajamailta
Vs: Off-topic
« Vastaus #410 : 12-11-2009, 15:47:55 »
Heimoiterve.

Raateletteko mut pieniksi palasiksi ja grillaatte hiljaisella tulella kriitikoiden välipalaksi jos liityn porukkaan?
Ja sana, kun sitä aikansa imeskelee,
muuttuu maailmaksi, sielun kehdoksi,
taistelutantereeksi ja lopulta leposijaksi,
eikä lakkaa olemasta niin kuin ei koskaan alkanutkaan.
- Juice Leskinen

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #411 : 12-11-2009, 16:27:55 »
Heimoiterve.

Raateletteko mut pieniksi palasiksi ja grillaatte hiljaisella tulella kriitikoiden välipalaksi jos liityn porukkaan?

Ilman muuta. Tänne vaan rohkeasti... ;D

No ei tosissaan. Lämpimästi tervetuloa. Fifi on vielä pieni paikka, mutta tarkoitus on että tämä pysyisi mahdollisesti kasvaessaankin sellaisena foorumina, johon kuka tahansa uskaltaa tulla. Monet meistä ovat kyllästyneet monilla muilla foorumeilla vallitsevaan mielivaltaan ja siihen, että rehellisyyden varjolla saa olla miten ilkeä tahansa. Mutta Fifissä on ystävällistä porukkaa, eikä ketään kritisoida palasiksi.


zilah

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #412 : 18-11-2009, 23:20:04 »
Adminit ja Superhessut saa antaa joukolla mulle selkään kun spämmään tätä topicia, mutta pakko oli kirjoittaa.

Olisi tämän tietysti voinut laittaa joko Jes!- tai Ketutusarkistoon, mutta kun ei tämä sovi oikein kumpaankaan niistä.

En tiedä mitä ajatella viimeisestä käänteestä LJ:ssa. Se on ollut jo pitkään jokseenkin levoton paikka. Niin levoton, että itse katsoin parhaimmaksi pitää äärimmäisen matalaa profiilia. Olen mm. deletoinut kaikki privaattipäivitykset, samoin kaikki uudet päivitukseni, sekä ystävälistani on todella tarkkaan filtteröity. Nämä ovatkin osoittautuneet jokseenkin toimiviksi keinoiksi rauhoittaa tilanne omalta osaltani, mutta en voi kuin ihmetellä, miten hanakoita ihmiset ovat käymään toistensa kurkkuihin kiinni.

Tutkailin ihan uteliaisuuttani joidenkin ennen ystävälistallani olleen henkilöiden tietoja, ja huomasin heidän ystävälistansa pienentyneen radikaalisti. Samoin he ovat lähteneet/heidät on lempattu monista yhteisöistä pois.

Voisiko olla sittenkin niin, että järki voittaa? Nämä henkilöt ovat nimittäin justiinsa niitä samoja, jotka minulle itselleni aiheuttivat todella paljon stressiä ja päänvaivaa.



zilah


Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #413 : 20-11-2009, 15:52:16 »
Tuotosten suhteen ilmenee ihmisten kanssa aina jonkinlaisia ongelmia näköjään. Mä kun käytän liveä vain paskanjauhantaan ja kuulumisiin, niin ei ole tullut havaittua pahempia ongelmia.  ;D Haha, oltiin eilen... ei kun viime yönä katsomassa New Moonia ja mulle kävi ihan niin kuin itselleni ennustin eli tykkäsin siitä, vaikka etukäteen ajattelin, ettei se voi hyvä olla. Tosin en mä sano, että se on hyvä.  ;D Jokainen tuomiotkoon itse, mutta paljon iloa ja hilpeitä tulkintoja se tuotti.  :D
« Viimeksi muokattu: 20-11-2009, 15:53:55 kirjoittanut Lizlego »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #414 : 20-11-2009, 16:44:32 »
Hohhoijaa. Jotenkin tympäisee, kun tuntuu että ihmisten on nykyisin äärimmäisen vaikea olla toisilleen kohteliaita. LJ on muuttunut paljon näiden kolmen vuoden aikana mitkä olen siellä ollut, eikä todellakaan parempaan suuntaan. Jos ei niitä jokusia, todella mukavia ihmisiä olisi siellä edelleen, olisin todennäköisesti hylännyt koko paikan.

Odotan New Moonia kuin kuuta nousevaa, toden totta. Onpahan edes jotakin iloa tämän masentavan harmauden keskellä. Minunkin piti itse asiassa viime yönä jo käydä se katsomassa, liputkin oli valmiina ja kaikki, mutta kun leffaseurani sairastui possulentsuun.  Mutta lupasin tänään mennä katsomaan sen toisessa seurassa, ja heistä ei ole ainakaan kuullut vielä mitään, niin että taidetaan päästä lähtemään.

Varsinkin Voltureiden näkemistä odotan mielenkiinnolla...  ;D



zilah


Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic
« Vastaus #415 : 20-11-2009, 18:32:03 »
Kuinkahan kauan siitä on, kun viimeksi olen kirjoittanut millekään foorumille minkäänlaista viestiä? Nettielämä on taas jäänyt lähes kokonaan syrjään ja lisäksi minulla on jostain kehittynyt älyttömän korkea kynnys kirjoittaa viestejä foorumille silloinkaan kun olen seurannut jotain keskustelua tai lukenut jonkin tekstin, jota periaatteessa haluaisin kommentoidakin. Jospa minä nyt saisin taas vähän aktivoiduttua netissäkin, aloitan vaikka kirjoittamalla tänne off-topiciin ^^

Luin äsken loppuun kirjan, joka oli juuri sellainen, jollaisen haluaisin itse kirjoittaa. Etenkin muutama kohta kirjassa oli sellainen, että tuntui, että juuri tätähän minä olen yrittänyt kuvata ja sanoa kuitenkaan onnistumatta siinä. Sellaisten kirjojen lukeminen toisaalta synnyttää minuassa halun ruveta kirjoittamaan saman tien, toisaalta taas saa tuntemaan etten ikinä pysty kirjoittamaan kuitenkaan mitään, mikä ilmaisisi asian edes puoliksi niin hyvin kuin miten joku toinen on jo sen kuvannut. Loppujen lopuksi sitten vaan selaan kirjaa, luen uudestaan niitä tiettyjä pätkiä ja ihmettelen, miksen ole itse osannut sanoa asiaa näin kun tämä ilmiselvästi on oikea ja luonnollinen tapa sanoa asia.

// Liz, mietinkin oletko lakannut käyttämästä meseä vai blokannut minut, niin etten enää pääse häiriköimään sinua sitä kautta...
« Viimeksi muokattu: 20-11-2009, 19:19:33 kirjoittanut Gwyn »
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #416 : 20-11-2009, 18:58:52 »
Musta taas tuntuu, että mä olen aivan kauheasti netissä koko ajan, mutta todella etäinen kaiken sen suhteen mitä netissä tapahtuu. Johtuu osittain siitä, että minulla ei tosiaan ole ollut meseä käytössä sen jälkeen kun Microsoft vaati päivityksen systeemeihin ja täytyy sanoa, että sen on vienyt kokonaan yhteydenpidon sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa ei muuten ole ollut yhteydessä. Mä kirjoitan todella vähän sähköposteja, kun tuntuu että niihin menee aivan jumalattomasti aikaa eikä sitä ole nyt ikinä ja toisaalta sitten ei ole mitään suurempaa asiakaan ja sähköpostiviestin lähettäminen sillä tavalla, että sanoisi vain böö, tuntuu jotenkin tyhmältä. Ja sitten siihenkin muodostuu niin suuri kynnys ettei tee enää edes sitä. Mä kaipaan yhteyttä muutamaan ihmiseen (etupäässä mieleen tulevat ainakin Gwyn ja Fiorella, joita ei juuri täällä näy kirjoittelemassa), mutta muuten musta on tuntunut sanomattoman hyvältä olla netissä lähestulkoon pelkkänä foorumikirjoittajana. Mua ei sotketa mihinkään asioihin, joista muuten luultavasti saisi tietää mesessä ja sitten ottaisi päähän.  :D

Mä en ole lukenut vähään aikaan mitään hyvää ellei lasketa KISS-kirjoja ja Sinuhe egyptiläistä, josta mä jostain syystä vedän suurta hupia, mutta mistäpäs tänä päivänä en vetäisi.

Poissa Mando

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 24
    • Tumblr
Vs: Off-topic
« Vastaus #417 : 21-11-2009, 08:25:28 »
Hei onko normaalia, että mä saan kahdelta yöllä viestin työssäoppimistyönantajalta, jossa ehdotellaan vähän sitä sun tätä (antaisitko mulle jos antaisin sulle-tyyliä), ja juuri kun tyyppi on eronnut avovaimostaan (ja tähän eroon mä olin ilmeisesti tietämättäni, mitään tekemättä, osasyyllinen)? Mä pidin tätä tyyppiä hyvänä, mutta nyt ei kamalammin kiinnostaisi kuluttaa töissä koko viikonloppua hänen kanssa kahdestaan. Eikä erityisemmin haittaa, että työssäoppimista on enää reilu viikko jäljellä.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2531
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #418 : 21-11-2009, 08:49:07 »
Herranen aika, Mando! Ei tosiaankaan ole normaalia!

Nyt ensiksikin, säästä ehdottomasti se viesti! Jos asiasta tulee puhetta, sinulla on näyttää jotakin kokreettista todisteeksi. Tuo nimittäin täyttää ahdistelun tunnusmerkit, varsinkin kun *oletettavasti* olet alaikäinen.

Asia kaksi: Älä Jää kahden tämän tyypin kanssa! Jos on tarpeeksi pöpi lähetelläkseen tuollaista keskellä yötä ja vielä koulutytölle, niin ei ikinä voi tietää mitä saa päähänsä tilaisuuden tullen. Vaikka senkin uhalla, että työhrjoittelusi loppuaika menisi puihin, niin en todellakaan menisi nyt vkonloppuna töihin ainakaan kahden tämän tyypin kanssa, ennen kuin asia olisi selvä.

Sinuna ottaisin tuon asian kyllä hyvin vakavasti, ja erittäin todennäköisesti tekisin valituksen joko työssäoppimis-ohjaajalle tai sitten koulusi opettajalle. Tuollainen ei missään nimessä ole asiallista käytöstä, ja lisäksi... työpaikka-ahdistelu on laissa rangaistava teko!

Et ole missään nimessä syyllinen tyypin eroon tai mihinkään muuhunkaan. Tuollaiset hullut kyllä keksivät keinot syyllistää ja manipuloida ihmisiä. Muista olla varovainen, jooko?




zilah
« Viimeksi muokattu: 21-11-2009, 08:50:41 kirjoittanut zilah »

Poissa Mando

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 24
    • Tumblr
Vs: Off-topic
« Vastaus #419 : 21-11-2009, 09:15:56 »
No, en nyt enää ihan ala-ikäinen, kahden kuukauden kuluttua 20. Tyyppi on minua kymmenen vuotta vanhempi, eikä ole koskaan ennen vaikuttanut yhtään ahdistelevalta. Nyt ahdistaa. Mä tiedän, että se oli kännännyt eronsa takia eikä varmaan ollut ihan järjissään, mutta sillä silti ollut oikeutta tehdä tollasta. Onneksi työpaikka on näyttelytila ja myymälä, joten ulkopuolista porukkaa on sisällä melkein koko ajan. Ja mä olen saanut jo niin paljon koulusta kuittia tekemättä jätetyistä hommista, etten voi kusta enää tätä loppuaikaa.

En ole varma, pitäisikö tästä sanoa kenellekään. En ole enää alaikäinen, eikä mitään varsinaisesti ole tapahtunut. Ja silti ahdistaa nyt ihan pirusti mennä sinne, enhän mä voi enää edes puhua sille normaalisti. En tiedä mitä pitäis tehdä.